فناوری هایی که در سال 2016 از راه می رسند

در حالی که چیزی به پایان سال میلادی 2015 نمانده است، شاید زمان آن فرا رسیده تا نگاهی سریع به آینده کوتاه مدت پیش روی داشته باشیم و برآورد کنیم که احتمالا در سال میلادی 2016 با چه فناوری های جدید و جالب توجهی روبه رو خواهیم شد.
به گزارش «آی تابناک» سال 2015 یکی از سال های پر سر و صدا در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. حجم گسترده ای از تحولات در دنیای فناوری طی این سال رقم خورد و گجت ها و دستگاه و تکنولوژی های جدیدی روانه بازار شد. خوب یا بد سال 2015 را باید یکی از پرکارترین سال های اخیر در حوزه فناوری دانست.
اما اکنون در آستانه ورود به سال 2016 بخشی از نقشه راه دنیای فناوری مشخص شده است. بدون شک در این سال نیز باید منتظر ورود تکنولوژی ها و فناوری های جدید باشیم. از همین روی، وب سایت CNet اقدام به بررسی برخی از مهمترین فناوری هایی که در سال آینده باید انتظار آنها را کشید، کرده است. نکته جالب آنکه بخش مهمی از این تحولات شامل دستگاه ها و فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

Oculus Rift

چیزی که قطعا از آن اطمینان داریم: سال 2016 سال واقعیت مجازی است و اولین محصولی که انتظار ورود آن به بازار را می کشیم دستگاه واقعیت مجازی Oculus Rift است. این دستگاه و سیستم واقعیت مجازی که اکنون فیس بوک مالک آن است، نیاز به یک PC دارد و با کنترلر Xbox کار میکند. همچنین کنترلرهای حرکتی که در تصویر زیر می بینید، بعدا به این دستگاه اضافه خواهند شد. انتظار می رود که این دستگاه در فصل اول سال 2016 روانه بازار شود.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند

HTC Vive

دیگر دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر PC یعنی هدست HTC Vive از سوی غول بازی های رایانه ایValve حمایت و پشتیبانی می شود. این دستگاه در ابتدا قرار بود در سال 2015 روانه بازار شود، ولی اکنون زمان انتشار آن ماه آوریل سال 2016 تعیین شده است.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند

Sony PlayStation VR

دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن که آن را با نام پروژه مورفیوس می شناسند، دستگاهی است که شرکت سونی را وارد رقابت واقعیت مجازی کرده است. بر خلاف دستگاه های مبتنی بر PC فیس بوک وValve دستگاه واقعیت مجازی سونی با کنسول پلی استیشن 4 کار می کند. گفته می شود که این دستگاه در نیمه اول 2016 روانه بازار خواهد شد.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند

Microsoft HoloLens

از واقعیت مجازی به واقعیت افزوده (یا آن گونه که مایکروسافت خود بیان می کند واقعیت ترکیبی): سیستم هولولنز مایکروسافت سیستمی خود بسنده است که اشیای تولید شده توسط رایانه را در نمای دید واقعی کاربر قرار می دهد. کیت هولولنز مایکروسافت در اوایل سال 2016 و به بهای 3 هزار دلار روانه بازار می شود.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند

iPhone 7, 7 Plus

اکنون شایعات زیادی در جریان است که آیفون آینده از دکمه فیزیکی Home بی بهره خواهد بود و این دکمه جای خود را به یک دکمه حساس به لمس خواهد داد. همچنین گفته می شود، خروجی جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز از این گوشی حذف خواهد شد و کاربر تنها یک پورت Lightning در اختیار خواهد داشت که آدابتور هدفون مستقیم به آن متصل می شود. البته همه اینها شایعه است و نمی توان آنها را تأیید کرد. اما مطمئنا می توان گفت، آیفون نسل بعدی و برادر بزرگتر آن در ماه سپتامبر 2016 معرفی خواهد شد.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند

Samsung Galaxy S7, Galaxy S7 Edge

دیگر پرچمدار مهمی که در سال 2016 باید انتظار آن را کشید، سری Galaxy S سامسونگ و نسل بعدی آن است که احتمالا همانند سال 2016 همراه با نسخه Edge خود روانه بازار می شود. هنوز هیچ اطلاعاتی از طراحی و حتی زمان رونمایی از این پرچمدار در دسترس نیست اما برخی شایعات خبر از تحولات رادیکال و اساسی در طراحی آن می دهد.

فناوری هایی که در سال 2016 از راه میرسند
منبع: تابناک
 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد