فیس‌بوک از مطالعه و ورزش جلو زد!

به گزارش فناوری فرهنگی،فیس بوک به طور میانگین 50 دقیقه از وقت افراد را در روز می‌گیرد.

فیس‌بوک در حالی گزارش خیره‌کننده درآمد سه ماهه خود را منشر کرد که درآمد خالصش تقریبا سه برابر شده و به 1.5 میلیارد دلار رسیده بود و کاربران فعال ماهانه به رکورد 1.65 میلیارد دلاری رسیده بودند.

اما عددی که در گزارش نیویورک‌تایمز مدنظر قرار گرفته 50 است، یعنی متوسط زمانی که به گفته این شرکت، کاربران هر روزه در فیس‌بوک، اینستاگرام و پلت‌فرم مسنجر فیس‌بوک و البته بدون احتساب اپلیکیشن معروف پیام‌رسانی واتس‌اپ صرف می‌کنند.

ممکن است این عدد زیاد به نظر نرسد، اما در یک روز تنها 24 ساعت وجود دارد که یک فرد به طور متوسط 8.8 ساعت از آن را می‌خوابد و این بدان معناست که بیش از یک شانزدهم متوسط ساعاتی که یک کاربر در بیداری می‌گذراند در فیس‌بوک صرف می‌شود.

متوسط زمانی که هر کاربر در فیس‌بوک می‌گذراند نزدیک به یک ساعت است. این عدد بیشتر از زمانی است که افراد مطالعه می‌کنند (19 دقیقه)، در ورزش یا تمرین شرکت می‌کنند (17 دقیقه) و یا صرف رویدادهای اجتماعی می‌شود (چهار دقیقه). این عدد تقریبا برابر با زمانی است که افراد صرف خوردن و نوشیدن می‌کنند (1.07 ساعت).

متوسط زمانی که افراد در فیس‌بوک صرف می‌کنند، از چهل دقیقه در سال 2014 افزایش یافته است، اما این عدد یک میانگین است، در حالی که برخی کاربران که مبتلا به سندرمی غیررسمی به اسم اعتیاد به اینترنت هستند، باید ساعت‌های زیادی از روز را در این سایت بگذرانند.

از نظر متوسط زمان صرف‌شده در پلت‌فرم، فیس‌بوک رقبایی نیز دارد. طبق آخرین داده‌های به‌ دست آمده از comScore، تنها پلت‌فرم نزدیک به فیس‌بوک، یوتیوب آلفابت است که کاربران به طور متوسط 17 دقیقه در روز را در آن می‌گذرانند که کمتر از نصف 35 دقیقه‌ای است که کاربران در فیس‌بوک صرف می‌کنند (که برخلاف 50 دقیقه زمان در فیس‌بوک، تنها از کاربران در آمریکا به دست آمده است.

طبق داده‌های comScore، کاربران به طور متوسط 9 دقیقه در تمامی سایت‌های یاهو، دو دقیقه در لینکدین و تنها یک دقیقه در توئیتر صرف می‌کنند و جای تعجب نیست که توئیتر در تلاش برای جذب تبلیغات است.

منبع: فرارو

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد