فیس بوک ۶۵۰ میلیون دلار جریمه شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیجیتال ترندز، قاضی یک دادگاه فدرال به فیس بوک دستور داد تا ۶۵۰ میلیون دلار برای تسویه یک شکایت مربوط به فناوری شناسایی صورت پرداخت کند. این در حالی است که مبلغ ذکر شده ۱۰۰ میلیون دلار بیش از رقم توافق شده است.

قاضی فدرال این پرونده اعلام کرد غرامت ۵۵۰ میلیون دلاری که قبلاً روی آن توافق شده بود، برای تنبیه اشتباهات فیس بوک کافی نیست.

شکایت مذکور در ایالت ایلینوی آمریکا ثبت شده است. این ایالت یکی از سختگیرانه ترین قوانین در این حوزه را دارد و شرکت‌ها موظف هستند قبل از استفاده از فناوری شناسایی صورت از کاربران اجازه بگیرند. اما در شکایتی که در سال ۲۰۱۵ میلادی ثبت شده،فیس بوک متهم است با استفاده از فناوری شناسایی صورت در قابلیتphoto tag قوانین مذکور را نقض و بدون اجازه افراد فناوری را استفاده کرده است.

طبق رای جدید دادگاه فیس بوک باید به آن دسته از کاربرانش در ایالت ایلینوی که پس از ۲۰۱۱ میلادی از ویژگی مذکور استفاده کرده‌اند ،۶۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

این در حالی است که فیس بوک در سپتامبر گذشته اعلام کرد استفاده از فناوری شناسایی صورت روی تصاویر به طور پیش فرض را متوقف خواهد کرد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد