فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در پاکستان اکران شدند

 به گزارش سرویس سینما (فنافر)، در بازدید دانشجویان مدرسه دینی منطقه تاکسیلای شهر راولپندی پاکستان از خانه فرهنگ ایران، تعدادی از فیلم‌های جشنواره مردمی عمار از جمله «جایزه ایرانی اوباما» و «بختک» اکران شدند.

بنابر این گزارش، دانشجویان مدرسه دینی منطقه تاکسیلا با همراهی مسئول مدرسه ، علامه امیرحسین جعفری از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی پاکستان بازدید کردند و از فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه اطلاع یافتند.

امیرحسین جعفری، مسئول مدرسه دینی، ضمن تشکر و قدردانی از فرصتی که در اختیار دانشجویان قرار داده شد تا با فعالیت‌‎های فرهنگی خانه فرهنگ ایران در راولپندی آشنا شوند، از همکاری‌ صمیمانه خانه فرهنگ با مرکز فرهنگی دینی تاکسیلا سپاسگزاری و از مسئول خانه فرهنگ، برای حضور در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی فرهنگی مدرسه دینی تاکسیلا، دعوت کرد.

محمد اکبری، مسئول خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی، ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان و تشریح اهداف عمده فعالیت‌های خانه فرهنگ، توضیحاتی درباره تاریخچه فیلم‌سازی در ایران ارائه کرد.

وی با اشاره به نگاه مثبت مردم پاکستان به فیلم‌های ایرانی، به توضیح جریان‌های  فیلم‌سازی ایران پرداخت و از حضار خواست تا در انتخاب، تماشا و توصیه فیلم‌های ایرانی به دیگران توجه داشته باشند.

اکبری افزود: اگرچه آثار بسیار ارزشمند و فاخری در صنعت سینمای ایران تولید و به نمایش گذاشته می‌شود، اما موارد معدودی نیز وجود دارد که فیلم‌ها از سوی افرادی تولید می‌شود که ارتباط‌شان با نظریات فیلم‌سازی غیردینی بیش از ارتباط با جریان انقلابی فیلم‌سازی ایران است و توجه چندانی به واقعیات جهان اسلام و حتی واقعیات جامعه جهانی ندارند.

وابسته فرهنگی ایران در راولپندی در ادامه، بیان کرد: جشنواره عمار حرکتی مردمی است که در صدد روشنگری و بیان واقیعات از طریق تولید، عرضه و پخش فیلم‌های مردمی است تا از غلبه جریان وابسته به غرب بر شئونات مختلف زندگی مردم جلوگیری کند.

وی در ادامه با دعوت از دانشجویان جهت همکاری با خانه فرهنگ، از آنان خواست تا با ارتباط مستقیم با جشنواره مردمی فیلم عمار در زمینه‌های تولید، عرضه و نمایش فیلم‌های مردمی، اهداف روشنگرانه این جشنواره را فراگیر و بین‌المللی نمایند.

در پایان این بازدید، تعدادی از فیلم‌های جشنواره عمار از جمله «جایزه ایرانی اوباما»، «بختک» و مستند «ایران سرزمین امید» برای دانشجویان به نمایش درآمدند.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد