قابلیت جدید فیس بوک برای تماس ویدیویی ۵۰ نفره

به گزارش فناوری فرهنگی، مارک زاکربرگ، مدیر ارشد اجرایی شرکت فیس بوک به تازگی اعلام کرده که قابلیت مکالمه و تماس ویدئویی گروهی یا ویدئو کنفرانس آنلاین تحت عنوان Messenger Rooms در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر خواهد شد که به کاربران در زمان بحران شیوع گسترده ویروس کرونا، قرنطینه و دورکاری این امکان را می دهد تا به صورت همزمان و آنلاین به فعالیت های کاری و شغلی و آموزشی خود بپردازند و با همکاران، کارفرمایان و اساتید خود به صورت ویدئویی ارتباط داشته باشند.

به گفته فیس بوک، این قابلیت جدید در هفته جاری پیش از انتشار عمومی و همگانی آن در سراسر جهان در برخی از کشورها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این قابلیت که بر روی هر دو پلتفرم شبکه اجتماعی فیسبوک و همچنین پیام رسان فیسبوک مسنجر قابل اجرا و دسترسی است، به کاربران اجازه می دهد تا سقف ۵۰ نفر را به ویدئو کنفرانس یا تماس ویدیویی گروهی خود اضافه کنند.

بر اساس گزارش سی نت، کاربران قادر خواهند بود حتی آن دسته از افرادی که حساب کاربری فیس بوک ندارند را نیز به مکالمه ویدئویی گروهی خود بیافزایند.

گفته می شود هیچ محدودیت زمانی در برقراری این تماس‌های ویدئویی گروهی یا ویدئو کنفرانس با استفاده از این قابلیت جدید وجود نخواهد داشت.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، فیس بوک این قابلیت جدید را به منظور رقابت با سایر اپلیکیشن های فعال در این زمینه همچون زوم، مایکروسافت تیمز و اسکایپ توسعه داده است تا بتواند بدین ترتیب نظر و رضایت کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند و به آنها در مدت زمان دورکاری و همچنین تعطیلی نظام آموزشی در سراسر جهان کمک کند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد