«قاچاق عروسک برای رضای خدا!»

به گزارش فناوری فرهنگی، حبیب احمدزاده نویسنده و فیلمنامه‌نویس کشورمان متن طنزی از اهدای عروسک و اسباب‌بازی به مناطق سیل‌زده با عنوان «قاچاق عروسک برای رضای خدا» به نگارش درآورده است که در ادامه می‌آید:

در ماجرای سیل یکی از تجربیات ارزشمند اهدا عروسک و اسباب بازی به کودکانی بود که یا در معرض سیلاب در خانه‌هایشان بودند و یا در اردوگاه‌ها در شوک جابجایی از محیطی مأنوس خانه و محله به محلی ناآشنا بودند که مفهومی برای آن پیدا نمی‌کردند.

از همان روز اول موکب داری اربعین در پلدختر و با همکاری و همدلی و فراخوان خانه سینما تعداد زیادی اسباب بازی و عروسک پشمالو جمع و توسط گروه در مناطق سیل‌زده روستاهای سوسنگرد و شادگان و کمپ‌های اهواز، دارخوین و مارد توزیع گردید.

فکر کنیم در لحظه‌ای که یک کودک با مقدار کمی اثاثیه و چهره پریشان و نگران پدر و مادر در محیطی کاملاً دگرگون شده در اثر سیل پیاده می‌شود تا ره به سلامت برد، دادن یک عروسک و یک شیرینی چقدر می‌تواند در تلطیف ذهن این آینده‌ساز فردای کشورمان تأثیرگذار باشد.

روز سوم، چهارم بود که عروسک‌های مناسب توزیع کم آمدند. اینجا بود که انجمن اسُلامی دزدان دریایی دست به کار شد و با خیرین قاچاقچی صرفاً مال حلال (عروسک) در گناوه تماس گرفته و با قیمتی در حد یک پنجم بازار تهران نود و چهار کیسه بزرگ عروسک تهیه و فقط مشکل ارسال این اجناس به منطقه بود که بی‌شک در طول مسیر به عنوان قاچاق در ایست و بازرسی‌ها کشف و ضبط می‌شد و اگر قرار بود بنا بر توصیه دوستان قاچاقچی رفتار می‌شد باید هر دو کیسه به وسیله یک ماشین سواری از بیراهه به دست گروه می‌رسید.

از آنجا که در کار خلاف نیاز به هیچ استخاره نیست. با یکی از فرماندهان ارشد نظامی استان‌های مجاور که گروه در منطقه‌شان قبلاً جشنواره گرفته بود تماس حاصل و ماشین نظامی بزرگ کابیت داری بدین سبب طبق قرار به در منزل برادر قاچاقچی خیرخواه ما در گناوه رفته بود فقط مشکل در آن بود که مثل فیلم (پول بردار فرار کن) در لحظه آخر یادمان رفته بود به آن برادر قاچاقچی بگوییم که ماشین ارسالی ما نظامی است که آن بنده خدا پس از باز کردن در انبار نزدیک بود که سکته کند، خلاصه براحتی ماشین حامل عروسک‌ها به منطقه رسیده و توسط همه بچه‌های گروه تخلیه شد. که این هم عکس یادگاری از این عملیات کاملاً موفقیت‌آمیز در راه خداست.

خلاصه شاید بخاطر این خلاف‌ها و این قاچاق خالصانه بزرگی در آن دنیا هم به بچه‌های ما نظری کرده و بهشتی شویم.

«موکب انجمن اسلامی دزدان دریایی اعزامی از جزایر کارائیب مستقر در مناطق سیل‌زده شادگان و سوسنگرد.»

پی‌نوشت: بعضی از دوستان دلسوز، اسباب‌بازی‌های گرانقیمتی که بدرد بچه لرد کارینگتون می‌خورد، می‌فرستند که توزیعش باعث ایجاد جنگ داخلی و شلیک موشک‌های بالستیک بین بچه‌ها در اردوگاه می‌شود ِلذا تقاضامندیم دوستان بجای خرید وسایلی با قیمت بالا، با همان وجه، تعداد بیشتری وسایل بازی خریداری و به منطقه ارسال کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد