قرارداد انگلیس‌ و چین برای توسعه صنایع‌ خلاق

توافقنامه مربوط به گسترش همکاری‌های فنی و خلاقانه بین چین و انگلیس در دیدار هیات چینی با رهبران کسب و کار انگلیس اعلام شده است.

یکی از بزرگترین پروژه‌ها شامل سرویس جهانی بی بی سی (بازوی تجاری بی بی سی) است که بر اساس آن “بی بی سی ارس فیلم” و “اس ام جی پیکچرز” به طور مشترک فیلم‌های مستندی را برای پخش سینمایی در سال 2017 میلادی تولید خواهند کرد. این نخستین قراردادی است که در چارچوب پیمان تولید مشترک فیلم بین چین و انگلیس که در سال 2015 تصویب شده، نهایی می‌شود.

این دو شرکت همچنین قراردادی را برای معرفی “شرلوک ویژه” به چین اعلام کرده‌اند؛ به عنوان بخشی از یک رویداد سینمایی جهانی.

سرویس جهانی بی بی سی همچنین از توافقنامه مشترک با شبکه سی سی تی وی 9 چین خبر داده است. این شبکه ملی تلویزیونی چین در زمینه مستند است.

در همین حال دانشگاه یورک نیز یک قرارداد 200 میلیون پوندی برای تولید یک برنامه آموزشی تلویزیونی منعقد کرده است. دانشگاه یورک با همکاری با گروه سرمایه گذاری چین موسوم به سی سی آی جی، 300 دانشجو در سال از چین و سایر کشورها برای فراگرفتن دوره های آموزشی به دانشگاه یورک اعزام می‌شوند.

سایر همکاری‌های مهم عبارتند از:

یک توافقنامه 25 میلیون پوندی بین شبکه تلویزیونی فیوچر و شرکت اسکاتلندی «دیستریفای» به منظور ارائه بهترین محتوای چینی در عرصه بین‌المللی.

شرکت «آی تی وی اس گلوبال اینترتینمنت» نیز قراردادی انحصاری و چند ساله با شرکت چینی ال ئی تی وی به امضا رسانده تا حق پخش تلویزیونی چین را به پولارک واگذار کند.

«وی اند تی» بزرگترین موزه جهان در زمینه هنر و طراحی، در حال همکاری با گروه بازرگانان چین موسوم به «سی ام جی» است تا یک موزه طراحی بلندپروازانه در سال 2017 میلادی در شهر شنزن راه اندازی کند. این موزه شامل یک گالری مختص ارائه طراحی بین‌المللی است و زمینه لازم برای تغییر چشم انداز در زمینه طراحی در چین را فراهم خواهد کرد.

راهبرد بین‌المللی صنایع خلاق و فناوری انگلیس قصد دارد تا ارزش صادرات صنایع خلاق را از 15.5 میلیارد پوند در سال 2011 میلادی به بیش از 31 میلیارد پوند تا سال 2020 افزایش دهد. این مساله به 15 هزار شرکت کمک خواهد کرد تا روابط خود با بازارهای خارجی را توسعه دهند.

شرکت تبلیغات و سرگرمی مرلین نیز طرح‌هایی را برای همکاری مشترک با چاینا مدیا کاپیتال اعلام کرده است تا فعالیت‌های تجاری خود را در بازار چین توسعه دهد.

منبع: اقتصاد خلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد