لایحه ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران

به گزارش فناوری فرهنگی،حجت‌الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود ظرفیت مناسب گردشگری در تهران هنوز پایگاه و سازمانی برای برنامه‌ریزی منسجم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: لایحه ایجاد سازمان گردشگری که از سوی معاونت اجتماعی شهرداری مطرح شد، در شورا اعلام وصول و برای بررسی کارشناسی به کمیسیون ارجاع شده است و پس از پایان بررسی‌های کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون برای تصویب به صحن شورا ارائه می‌شود.

همچنین احمد حکیمی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در ادامه با اشاره به آمارهای موجود از وضعیت ارائه خدمات به مسافران تهران گفت: در کشورهای موفق دنیا مدیریت شهری مسوولیت برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری شهری را بر عهده دارد و ما باید از تجارب سایر کشورها نیز استفاده کنیم و این را نباید فراموش کنیم که تهران الگویی برای سایر شهرها است و باید به دنبال ایجاد ساختار و سازمانی مناسب باشیم.

وی تصریح کرد: ما با تشکیل کمیته تخصصی گردشگری در شورای شهر و ورود کارشناسی به این عرصه به دنبال آن هستیم که سازمانی بدون ایجاد بار مالی با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای ساماندهی وضعیت گردشگری شهری ایجاد شود و بنابراین پیگیر آن هستیم تا با بررسی‌های کارشناسی، لایحه سازمان گردشگری که از سوی معاونت اجتماعی مطرح شده هرچه زودتر انجام و جهت تصویب به شورا ارائه شود.

در ادامه حجت‌الاسلام امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز، توسعه گردشگری را موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: ظرفیت گردشگری که در تهران وجود دارد ثروت عظیمی است و باید از آن بهره‌گیری شود.

امرودی ادامه داد: «با توجه به تجربه‌ای که در ترویج فرهنگ گردشگری شهری و پذیرش گردشگری به تهران داشتیم، تقاضا دارم تا فعالیت ستاد گردشگری به‌صورت حداقلی برای ایام تابستان تداوم داشته باشد و همچنین نسبت به تعیین تکلیف لایحه سازمان گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد