لزوم افزایش هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حوزه صنایع دستی و گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه های استان هرمزگان جوان هستند و از جهات مختلف نیاز به توجه و حمایت دارند.

وی افزود: برخی رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز و ظرفیت استان در هرمزگان وجود ندارد و در حوزه دریا دستمان تنگ است.

امام جمعه بندرعباس گفت: در دانشگاه هرمزگان برخی از رشته های دریا محور وجود دارد اما ما این رویه را در سایر دانشگاه های استان شاهد نیستیم.

وی ابراز داشت: اگر می خواهیم دانشگاه با صنعت متصل شود و نیازهای مختلف استان را پاسخگو باشد می بایست در مرحله نخست رشته های دانشگاهی مرتبط را وارد دانشگاه ها کرد و برخی رشته هایی که نیاز به آنها در استان کمتر احساس می شود را کاهش داد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: باید با تقویت و کمک به دانشگاه های استان هرمزگان و تامین رشته های مورد نیاز سعی در کاهش مشکلات و افزایش بهره برداری و اتصال به صنعت بومی هرمزگان را شاهد بود.

وی با اشاره به انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق و ثبت این شهر در یونسکو اظهار داشت: هرمزگان پتانسیل بالایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با وجود این دو حوزه می توان بخش عمده ای از درآمدهای استان را تامین و اشتغال قابل توجهی را ایجاد کردم منتهی هنوز در این حوزه ضعف وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی میان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان گفت: هم افزایی این دو، می تواند منشا برکات زیادی برای صنایع دستی و گردشگری استان باشد و می تواند موجب رونق کار و فعالیت و اشتغال جوانان هرمزگان شود و بخش عمده ای از مشکلات بیکاری استان را مرتفع می کند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد