لزوم توجه بخش خصوصی به صنعت پولساز انیمیشن

به گزارش فناوری فرهنگی،دکتر سید مرتضی موسویان گفت: یکی از فرآورده های اصلی برای چشم انداز 1404 شبیه سازی محیط است و تا سه سال دیگر تمامی سایت های متن و گرافیک ما به شبیه سازی تبدیل می شوند  مثلا فروشگاه های اینترنتی که با ورود به آنها احساس قدم زدن در فضای یک فروشگاه واقعی را خواهید داشت.

وی ادامه داد: انیمیشن مثلثی با سه ضلع دانش، تکنیک و سخت افزار و داستان است. که ما در دوبحث اول قوی هستیم و نیاز کنونی این است که به بحث سوم یعنی تم و داستان نیز خوب پرداخته شود.

دکتر مرتضی موسویان گفت: در حال حاضر که در دوران بعد از اجرایی شدن برجام به سر می بریم لازم است توجه سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی را به این بخش جلب کنیم تا بتوانیم توسعه چشم گیری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در پایان با ارائه راهکارهای عملی برای رونق این صنعت در کشورمان گفت:  ما باید با تیم سازی و حمایت از گروه های تولیدی ، فعالیت حرفه ای تر انیماتور ها ، برگزاری آموزش های کوتاه مدت محصول محور ، ایجاد نهاد و بنیادهای مرتبط  با این هنر و همچنین ورود فعال بخش خصوصی  برای برون رفت از وضعیت فعلی و بدست آوردن جایگاه مناسب در عرصه صنعتی پویانمایی  تلاش کنیم.

منبع: سرآمد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد