مارکتینگ و شناخت بازار در جهانی شدن انیمیشن موثر است/ انیمیشن های ایرانی در جهان ضعیف ظاهر شدند

به گزارش فناوری فرهنگی،«محمد ابوالحسنی» تهیه کننده انیمیشن «دیرین دیرین» در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان مبنی بر اینکه فیلم‌ها و انیمیشن‌های ایرانی باید دارای چه ویژگی هایی باشند تا در مجامع جهانی حضوری موفق داشته باشند، گفت: هر محصولی نیاز به بازاریابی دارد و بازاریابی یک محصول از زمان طراحی آن شروع می شود؛ یعنی باید بازار را بسنجیم و نیازهای بازار را مشخص کنیم و طبق آن نیاز، محصول مان را طراحی و تولید کنیم. در حوزه انیمیشن هم وضعیت به همین منوال است؛ یعنی وقتی می خواهیم انیمیشنی برای بازار جهانی تولید کنیم نمی شود که با دید خودمان آن را تولید کنیم و بخواهیم در جهان پخش کنیم و معلوم نیست اصلا پذیرفته می‌شود یا خیر!

وی خاطرنشان کرد: وضعیت انیمیشن حساس تر از فیلم است و باید حتما طبق دیدگاه و نیازهای جهانی تولید شود و به همین علت کار بازاریابی و فروش آسان تر می شود.

مدیرعامل شرکت نسل اندیشه سبز همچنین ادامه داد: وقتی محصول مان آماده شد هم باید در مجامع جهانی اعم از جشنواره های فیلم و بازارهای جهانی فیلم حاضر شویم تا محصول مورد نظر مطرح شود و فروش اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه محصولات انیمیشن ایرانی در بازارهای جهانی ضعیف ظاهر شده اند، گفت: کار ما این شده که صرفاً محصولی تولید می کنیم و بعد می خواهیم بازاریابی و فروش انجام دهیم که البته این روش خیلی سخت است و جواب نمی دهد.

ابوالحسنی پیشنهاد داد: برای اینکه محصولی برای بازار جهانی مناسب باشد، باید در کست تولیدی‌مان، یکسری افراد خارجی به عنوان طراح یا نویسنده یا دستیار کارگردان نیز حضور داشته باشند چراکه باعث می شود کار ما جهانی تر شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر شبستان درباره اینکه ویژگی های انیمیشن ایرانی باید چه باشد تا با پیشرفت تکنولوژی در دنیا مطابقت داشته باشد، گفت: وقتی از ساخت انیمیشن صحبت می کنیم، در ابتدا عوامل از جمله انیماتور، نویسنده و کارگردان را می بینیم اما همه چیز اینها نیست بلکه انیمیشن یک صنعت است و همان قدر که اینها مهمند، مارکتینگ و شناخت بازار مهمتر است. در حال حاضر شرکت های انیمیشنی ما در مارکتینگ بسیار ضعیف هستند، یعنی محصول تولید می کنند اما معلوم نیست برای کجا تهیه می کنند. اگر به دنبال حلقه مفقوده انیمیشن می‌گردیم که مارکتینگ و پیدا کردن بازارهای جدید است.

ابوالحسنی که در بازار سی و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت، در مورد بازار جهانی فیلم فجر نیز بیان کرد: بازار جهانی فیلم فجر خیلی خوب بود چراکه افراد جدیدی در بازار حضور داشتند که محصولات ما را دیدند و با هم گفتگو کردیم.

تهیه کننده انیمیشن «دیرین دیرین» در پایان درباره تفکیک بخش ملی از بخش جهانی جشنواره فیلم فجر گفت: تفکیک بخش ملی از جهانی خیلی بهتر است چراکه وقتی همزمان برگزار می شد، بخش بازار در هیاهوی جشنواره فجر گم می شد.

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد