مجری مشهور شبکه «من و تو» در تور فیلترینگ ایران

 به گزارش فنافر، پیش تر شبکه من و تو در اقدامی غیر حرفه ای، غیر متعهدانه و البته دور از اخلاق رسانه ای با نام جعلی خبرنگار داخلی با برخی از مسئولین کشوری تماس گرفته و صحبت های آنان را در تلویزیون من و تو به عنوان مصاحبه با این افراد پخش نموده بود.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و کمال پیر مؤذن نماینده مردم اردبیل از جمله افرادی بودند که هدف فریب رسانه ای شبکه من و تو قرار گرفتند.

با رسانه ای شدن این اقدام غیرحرفه ای، عوامل شبکه من و تو در تازه ترین تصمیم خود عریان تر وارد شدند و با اتکا به موضوع جنجالی فیلترینگ در ایران و به خیال اینکه پیروز یکطرفه میدان خواهند شد آسوده بار به سراغ “روح الله مومن نسب”، مدیر واحد اینترنت مرکز توسعهٔ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال می روند البته در این مرحله نیز دست به یک رفتار غیرحرفه ای دیگری می زنند.

علی رغم مخالفت مومن نسب، بر مصاحبه با این شبکه و تأکید بر عدم ضبط و پخش گفتگویش در تلویزیون من و تو، اما این شبکه در اقدامی مخالف با قوانین بین المللی و اخلاق حرفه ای صحبت های وی را روی آنتن پخش می کند و  هرگز تصور نمی کرد که در این بازی شکست خورده است.

شبکه من و تو که فکر می کرد مسأله فیلترینگ در ایران از پاشنه آشیل های نظام است به سراغ مومن نسب رفت اما با پاسخ های منطقی وی مواجه گردید.

ابتدا مومن نسب در پاسخ به تماس تلفنی امید خلیلی از مجریان شبکه من و تو گفت: «من با کسی که جیره خوار دشمن ماست حرفی نمی زنم.»

وی در ادامه ضمن تصریح بر مخالفتش با این مصاحبه و پخش گفتگوهایش در شبکه من و تو در پاسخ به مجری شبکه من و تو درباره فیلترینگ در ایران گفت: «گزارش های بین المللی نشان می دهد که فیلترینگ انگلستان دو برابر ایران است. کاری که با دانشجوها کردند مگر در دنیا سابقه داشت؟»

مومن نسب که با مخالفت مجری شبکه من و تو مواجه شد در پاسخ به وی چنین گفت: «طبیعی است که شما نباید قبول داشته باشید. چون شما از آنجا حقوق می گیرید. این خیلی طبیعی است که نباید حرفم را قبول داشته باشید. من نمی گویم که شما قبول کنید. به گزارش های بین المللی مراجعه کنید.»

وی در ادامه با اشاره به سانسور شدید من و تو در رابطه با اتفاقات کشورهای غربی خصوصا انگلستان و شیطنت های این تلویزیون انگلیسی در مورد ایران گفت: «در لندن دانشجوها را به خاک و خون کشیدند. بلایی که سر مردم آنجا آوردند را شما ندیدید. شما به اصطلاح خودتان رسانه هستید. شما چرا خودتان را فیلتر می کنید؟ شما آنقدر در فیلترینگ قوی هستید که حتی در صحبت هایتان صداقت را رعایت نمی کنید.»

مومن نسب در ادامه خطاب به شبکه من و تو گفت: «همین فیلترینگ انگلستان، راهپیمایی مردم [ایران] به آن عظمت را فیلتر می کند. از بی بی سی تا سایت های فارسی و غیر فارسیشان مردم را فیلتر می کنند. حرف های مردم را فیلتر می کنند. اعتراض های مردم در کشور انگلستان فیلتر می شود.»

وی با اشاره به خیانت های چندین ساله انگلستان به ایرانیان، خطاب به عوامل شبکه من و تو گفت: «شما بیایید کنار مردم خودتان. چرا رفتید در کشور دیگری زندگی می کنید؟ اگر به قول شما مردم اینجا کتک می خورند شما هم بیایید کنار مردمتان بایستید و کتک بخورید. نروید کنار کسی که دشمن شما و مردمتان هست و خودش هم اقرار می کند به دشمنی هایش.»

مومن نسب با اشاره به منابع مالی شبکه من و تو در ادامه خاطر نشان کرد: «الان شما با شماره انگلستان با من صحبت می کنید. دفترتان آنجاست. تمام امکانات را آنان [ دولت انگلستان ] به شما داده اند. حقوقتان را هم آنان تأمین می کنند.»

وی در پایان بار دیگر با تأکید بر اینکه شبکه من و تو هیچگونه حقی در رابطه با پخش این مکالمه ندارد، گفت: «من یکبار دیگر تأکید می کنم. تأکید و تأکید و تأکید. من برنامه و رسانه ای جز رسانه های خودمان و رسانه های کشور خودم را با هر ضعفی که دارند قبول ندارم و به رسمیت نمی شناسم. رسانه شما پولش را از انگلستان می گیرد و برای این کشور کار می کند و هیچ ربطی به مردم من ندارد. من مصاحبه ای را به غیر از رسانه های مردم خودم نکردم و نمی کنم.»

نکته قابل توجه اینست که این اولین سوء استفاده شبکه من و تو در حوزه رسانه و گفتگو با افراد نمی باشد. چندی پیش نیز من و تو مدعی شده بود که با علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مصاحبه ای داشته که تکذیب بروجردی را به همراه داشت.

کمال پیر مؤذن نماینده مردم اردبیل نیز در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به مصاحبه‌ «من و تو» با شیوه غیر حرفه‌ای که با وی انجام داده بود، گفت: «خبرنگار این شبکه غیراخلاقی و ضدانقلاب خود را خبرنگار press tv معرفی کرده و بنده نیز متاسفانه به اشتباه اعتماد کردم.»

[huge_it_video_player id=”1″]

منبع: جام نیوز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد