محتوای آموزشی رشته‌های مرتبط با فضای مجازی باز تدوین می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، این تفاهمنامه با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌های مؤثر به امضا رسید.

در این راستا، سیاستگذاری و تدوین اسناد ملی در حوزه‌های مشترک، بازمهندسی نظام حکمرانی علم، فرهنگ و فضای مجازی با توجه به فناوری‌های نوین، تبادل تجارب و دستاوردهای پژوهشی و مطالعاتی و نیز بررسی و بهره‌مندی از ملاحظات فرهنگی و فضای مجازی، در تدوین، تصویب و راهبری اجرای سیاست‌ها، از جمله زمینه‌های همکاری عنوان شد.

همچنین مقرر شد محتوای آموزشی رشته‌های موجود و جدید در حوزه‌های مختلف علمی مرتبط با فضای مجازی، باز تدوین شود و ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز ذی‌ربط به سمت رفع نیازهای کشور در عرصه فضای مجازی مورد هدایت واقع شود.

در راستای اجرای این تفاهمنامه، مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان دو شورا تشکیل و هر ۶ ماه یکبار گزارش پیشرفت اجرای مفاد این تفاهمنامه ارائه شود.

این تفاهمنامه که در سه ماده، ۱۰ بند و سه تبصره به امضای دبیران شوراهای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی رسید، بر لزوم رصد، پایش و آینده‌نگری و نیز ارزیابی و تحلیل حوزه علم، فرهنگ و فضای مجازی تأکید کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد