مدارس صنایع‌دستی در کشور گسترش پیدا کند/ تاکید برنامه ششم بر رونق اقتصادی از طریق صنایع‌دستی و گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمان‌فر  با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه صنایع‌دستی در کشور، گفت: ایجاد اشتغال برای سیل عظیم جوانان جویایی کار و نوجوانانی که در صف اشتغال قرار دارند نباید تنها پس از گذراندن دوران دانشگاه و سربازی آغاز شود بلکه مسئولان باید زمینه اشتغال آن‌ها در بزرگسالی را از دوران مدرسه با آموزش مهارت‌های لازم فراهم کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد مدارس خاص و افزایش این مدارس در سطح کشور مانند مدارس آموزش هنر سینما و تئاتر، صنایع‌دستی و… موجب کشف استعدادها و پیشرفت کشور در این رشته‌های تخصصی و رونق و ماندگاری آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مدارس فنی و حرفه‌ای، صنایع‌دستی و هنرستان‌ها سبب افزایش ارتباط جوانان با بازار کار پس از اخذ مدرک دیپلم می‌شود، اضافه کرد: برنامه ششم توسعه تاکید فراوانی بر رونق اقتصادی از طریق صنایع‌دستی و گردشگری دارد لذا ایجاد مدارس مرتبط با این دو مهم در این برهه زمانی و تشویق دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای گرایش به این رشته‌ها می‌تواند در مدت زمان کوتاه کشور را از بسیاری منجلاب‌های اقتصادی خارج کند.

پژمان‌فر با بیان اینکه فراگیری رشته‌های مختلف صنایع‌دستی افراد را به بلوغ اخلاقی و رفتاری و شخصیتی می‌رساند، تاکید کرد: سختی‌های آموزش این رشته‌ها انسان‌های متفاوتی از فرزندان ما خواهند ساخت و آن‌ها را به افراد خلاق و بسیار باهوشی تبدیل می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه آموزش و پرورش باید در مدارس عادی نیز یک مهارت، فن و یکی از هنرهای صنایع‌دستی را به دانش‌آموزان آموزش دهد چراکه علاوه بر فواید بسیاری همچون جلوگیری از فراموشی هنرهای سنتی و دستی و گسترش آن در میان جوانان و نوجوانان، توانمندی را برای جوانان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی نخستین مدرسه صنایع‌دستی ایران در شهر سمنان با تبدیل خانه تاریخی ترابی برای این منظور افتتاح شد. هنرآموزان در این مدرسه دیپلم صنایع‌دستی از وزارت آموزش و پرورش می‌گیرند./

منبع: خانه ملت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد