جشنواره ای بی ربط با فجر انقلاب

به گزارش فناوری فرهنگی،جشنواره‌ها در همه دنیا یک شو و نمایش بزرگ است؛ یکی عرضه فیلم و قدرت‌های تکنیکی فیلمسازی است، یکی عرضه هنرهای نمایشی، دیگری عرضه هنرهای موسیقایی و …

همه جشنواره‌ها در دنیا اما محل تبلیغات کالاها و محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی نیز هست و این اتفاق در جای جای جشنواره‌های مختلف رخ می‌دهد.

جشنواره فجر امسال نیز اگر چه تبلیغات خود را به اسپانسرش یعنی شرکت «رایتل» اختصاص داده و لگوهای این شرکت مخابراتی در هر گوشه جشنواره به چشم می‌آید اما گویا در حاشیه این اتفاق در سینمای ایران تبلیغات دیگری نیز در حال رخ دادن است که یا از چشم مسئولان جشنواره دور مانده یا نمی‌خواهند به آن توجه کنند.

یکی از این اتفاقات در جشنواره فجر سی‌وچهارم حضور آهسته و مخفی مدل‌های لباس و طراحان آن است چه اینکه هم در فرش قرمز افتتاحیه جشنواره فجر و هم در فرش قرمزهای فیلم‌های مختلفی که در برج میلاد اکران می‌شود این اتفاق در حال رخ دادن است.

فرش قرمز که از جشنواره‌های غربی آمده گویا فرهنگ خود را نیز با خود آورده و بازیگران مرد و زن ایرانی نیز رسما به مدل مراکز طراحی لباس که معلوم نیست قانونی هستند یا غیرقانونی تبدیل شده‌اند.

تنها نگاهی گذرا به صفحات اینستاگرام برخی از بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر می‌بینیم که این افراد به صراحت بر اینکه فلان لباس را با طراحی فلان طراح و گروه مدلینگ پوشیده صحه گذاشته است.

یکی از این افراد نوید محمدزاده بازیگر دو فیلم «ابد و یک روز» و «لانتوری» است که با انتشار عکسی از خود بر روی فرش قرمز افتتاحیه فیلم فجر طراح لباس خود و عکاس آن را معرفی کرده است.

 

از جمله دیگر بازیگران، سارا بهرامی بازیگر فیلم «گیتا» و بهنوش بختیاری بازیگر فیلم «من» هستند که با انتشار تصاویر خود بر روی فرش قرمز فیلم‌شان در برج میلاد طراح لباس خود و عکاس را معرفی کرده‌اند.

البته این تنها تبلیغات مخفی جشنواره فجر امسال نیست و یکی دیگر از مهمترین تبلیغات مخفی جشنواره فجر امسال تبلیغ گسترده دخانیات در فیلم‌هاست.

سال گذشته اگر پیش از فیلم‌ها در برج میلاد تبلیغاتی علیه مصرف دخانیات با اجرای رامبد جوان بر روی پرده می‌رفت و البته بعد از آن در تناقضی کامل فیلم‌هایی دیده می‌شد که در آنها بازیگران سیگار می‌کشیدند اما امسال همین تبلیغ هم حذف شده و علاوه بر مردان به شکل گسترده‌ای زنان سیگاری نیز در فیلم‌ها دیده می‌شود.

این تبلیغ فیلم‌های سینمایی برای سیگار در حالی است که هیچ روزنامه، مجله، رسانه صوتی و تصویری و هیچ رسانه‌ای در جمهوری اسلامی حق تبلیغ محصولات دخانی را ندارند.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد جشنواره فجر انقلاب نه تنها از بعد تولیدات سینمایی و ویترین تولیدات ارائه شده به مردم بلکه از بعد حواشی آن از فرش قرمز گرفته تا مواردی دیگر نیز از انقلاب و آرمان‌های آن دور می‌شود و بار دیگر برگزاری جشنواره فیلم فجر بدون سیاست‌های مدون را فریاد می‌زند.

منبع: سینماپرس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد