مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال تا ۲ هفته دیگر اعلام می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی محمدی  با اشاره به شناسایی ۲۷۵۰ شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و برنامه ریزی برای فراهم کردن بسترهای توسعه ای و حمایتی از آنها گفت: برنامه های توسعه شرکت های مرتبط با ۳ فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته آینده اعلام می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی به راه اندازی پایگاه داده اقتصاد دیجیتال در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این پایگاه هم اکنون در نشانی http://digitalstat.ir فعال است و ظرفیت های مختلف این حوزه را شناسایی و معرفی می کند.

وی با بیان اینکه دیتابیس ایجاد شده از طریق پایگاه داده اقتصاد دیجیتال به ما برای شناسایی ظرفیت های این حوزه کمک می کند، گفت: میزان توانمندی شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت‌آپی در این پایگاه مشخص شده و می تواند بستری برای معرفی این ظرفیت ها در بازار اقتصادی کشور باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، افزود: هم اکنون بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و استارت آپی در این پایگاه داده به ثبت رسیده اند، گفت: از این تعداد حدود ۴۰ درصد شرکت های دانش بنیان و ۵۰ درصد شرکت های خلاق در حوزه ICT فعال هستند.

محمدی گفت: آمارها نشان می دهد که حدود ۲۷۵۰ شرکت از این تعداد، در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند که در دیتابیس پایگاه داده ما معرفی و شناسایی شده اند.

وی حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این حوزه را در قالب فاند، مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تا دو هفته آینده مدل توسعه ای و حمایتی ما از شرکت های حوزه اقتصاد دیجیتال که روی فناوری های نو مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا کار می کنند، اعلام خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تامین منابع و حمایت مالی از شرکت های اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی به شرط سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه انجام می شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد