مرور سینمای ایران در جشنواره‌ فرانسوی

به گزارش فناوری فرهنگی، جشنواره‌ فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه در پانزدهمین دوره‌ خود بخشی را به مرور سینمای ایران اختصاص داده است.

این جشنواره که تخصصش نمایش و شناساندن فیلم‌های کشورهای منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقا در پاریس و حومه‌ شمال آن ساخته شهر سن‌دنی است، در این دوره‌اش فیلم‌های مستند، داستانی بلند و همچنین فیلم‌های کوتاه ایرانی را در ماه مارس به نمایش می‌گذارد.

فیلم‌های «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «اسرافیل‌» ساخته آیدا پناهنده، «سونیتا» ساخته رخساره قائم‌مقامی، «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی و «یلدا» ساخته مسعود بخشی از جمله فیلم‌های بلند داستانی ایرانی‌ این بخش هستند.

قصیده گلمکانی نیز انتخاب فیلم‌های کوتاه کارگردان‌های زن ایرانی را بر عهده داشته که فهرست آن‌ها از این قرار است:

«بدل» ساخته روناک جعفری، مستند «تستری که در آن زندگی می‌کردم» ساخته روژین شفیعی، انیمیشن «لحظه‌ها و ابدیت» ساخته یاسمن حسنی، «شخصی» ساخته سونیا حداد، «گذار» ساخته طنین ترابی و «آگهی فروش» ساخته قصیده گلمکانی.

از برنامه‌های جانبی دیگر این جشنواره که همراه با نمایش مستند «زنان بر اساس مردان» ساخته سعید نوری‌ است، میزگردی با عنوان «چهره‌های الهام‌بخش زنانه در سینما» با حضور قصیده گلمکانی و سینماگران و محققانی چون کلوتید لوپاله مراند، امنا مرابت و بامشاد پوروالی برگزار خواهد شد.

پانزدهمین دوره‌ چشم‌انداز سینمای مغرب و خاورمیانه از سیزدهم اسفند تا دوم فروردین در پاریس و سن‌دنی فرانسه برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد