مرگ ایمیل به دست کاربران جوان رقم خواهد خورد

به گزارش فناوری فرهنگی،بر اساس گزارشی از App Annie، در دنیای کنونی که بخش عمده کاربران اینترنت را نسل جوان تشکیل داده، ایمیل خیلی سریع به دست فراموشی سپرده خواهد شد و کمتر کسی از سرویس های پست الکترونیک برای نامه نگاری های خود استفاده خواهد نمود.

با استناد به این آمار، در حال حاضر افراد بین 13 تا 24 سال حدود 3.5 بار از زمان کلی استفاده از اینترنت خود را در اپ های پیام رسان سپری می نمایند و این در حالی است که افراد بالای 45 سال همچنان به ایمیل و وبگردی وابسته هستند.

آمار مذکور بر اساس مطالعات موسسه تحلیلی یاد شده در بالا به دست آمده. البته باید توجه داشته باشید که این موسسه تقریبا همه تمرکز خود را روی کاربران اسمارت فون های تحت اندروید و ساکن آمریکا گذاشته و نتیجه ای که به آن اشاره نموده ایم، به این قشر تعلق دارد.

به موجب اینکه موبایل ها این روزها استفاده گسترده ای دارند و جوانان کنونی، بزرگسالان سال های آتی به شمار می روند، بعید نیست که سرویسی همانند ایمیل به طور کلی از رده خارج گشته و جایگاه خود را به انواع پیام رسان های اینترنتی که به صورت رایگان در دسترس مردم قرار دارند، بدهد.

شرکت های بزرگ اینترنتی نیز تمرکز خود را روی اپ های پیام رسان گذاشته اند. به طور مثال، فیس بوک در تلاش است تا مسنجر اختصاصی خود و واتس اپ را از قالب یک نرم افزار نوشتاری خارج نموده و امکاناتی پیشرفته تر برای ارتباط های کاری و تجارت های الکترونیک به آنها اضافه نماید و به کمک دستیار مجازی بسیاری از سوالات کاربران را پاسخگو باشد.

در حال حاضر اپلیکیشن هایی همانند KakaoTalk، لاین و وی چت نیز همین روند را در پیش گرفته اند و امکانات ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهند. بد نیست یاد آوری کنیم که در حال حاضر برخی از اپ های یاد شده به عنوان درگاهی برای مرور وب نیز محسوب می گردند.

بعلاوه، جوانان اکنون نه تنها کاربران اصلی پیام رسان ها هستند، بلکه از جمله مصرف کننده های اصلی سرویس های استریم ویدئو نیز به شمار می روند و در مقایسه با افراد بالای 45 سال، بیش از دو برابر بیشتر از زمان خود را در این نوع برنامه های سپری می کنند.

همچنین، هنگام خرید موبایل، رده سنی 25 تا 44 سال که میان سال محسوب می شوند، بخش زیادی از زمان خود را در 5 اپلیکیشن فروش برتر در اندروید سپری می کنند و تکرار این کار در میان آنها بیشتر از سن های بالاتر و پائین از اعداد ذکر شده است.

منبع: دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد