مصر در فکر وضع قوانین جدید برای سانسور فضای مجازی است

به گزارش فناوری فرهنگی، مصر تاکنون مقررات سختگیرانه‌‌ی زیادی در مورد استفاده از اینترنت وضع کرده است. اما به نظر می‌رسد که شرایط سخت‌تر شده باشد زیرا به تازگی رئیس جمهور این کشور، عبدالفتاح سیسی قانون تازه‌ای در حوزه‌ی جرایم اینترنتی ثبت کرده است.

سانسور فضای مجازی در مصر

براساس این قانون جدید که در مصر برای استفاده از اینترنت وضع شده است، بازدید از سایت‌هایی که تهدیدی برای امنیت ملی و اقتصادی مصر به شمار می‌روند، غیر قانونی است. در صورتی که کاربران این کار را انجام دهند جریمه شده و ممکن است زندان هم برای آنها در نظر گرفته شود.

دولتمردان مصر اعلام کرده‌اند که هدف آنها از وضع این قانون مبارزه با تروریسم بوده اما کارشناسان سیاسی باور دارند که مقررات سختگیرانه‌‌ی مصر در حوزه‌ فضای مجازی، بیشتر هدف دارد تا مخالفین سیسی را ساکت کند.

گفته شده که کارشناسان امنیت سایبری دولت مصر، خبرگذاری‌های مستقل و فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده و مشکلاتی برای فعالیت‌ آنها ایجاد می‌کنند. این محدودیت حتی به جایی رسیده که برای فعالیت خبرگذاری‌های محبوبی نظیر الجزیره نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده تا تصویر نادرستی از دولت مصر منتشر نکند.

رئیس جمهور جدید مصر یعنی سیسی قدری از المبارک محافظه‌کار تر است و از پتانسیل بالای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری انقلابی آگاه است و قصد دارد با محدود کردن این فضا، به سرنوشت مبارک دچار نشود.

منبع: تکراتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد