معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی صنعت اسباب بازی کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، سومین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی ایران با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی صنعت اسباب بازی کشور و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق کسب و کار و با شعار «اسباب بازی ایرانی، فراتر از مرزها» در تهران برگزار می‌شود.

کامبیز آقایی رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: سومین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای نظارت بر اسباب بازی، وزارت صمت و با حضور تولیدکنندگان برتر صنعت اسباب بازی کشور از ۳۰ دی تا ۴ بهمن در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (خیابان حجاب تهران) برگزار خواهد شد.

او  افزود: در این نمایشگاه بزرگ بیش از هشتاد تولیدکننده ایرانی حدود هزار نوع اسباب بازی و سرگرمی کاملا ایرانی با کیفیت را در گروه‌های آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، عروسکی و حرکتی، ثمره سرمایه گذاری و حاصل تفکر و فرهنگ ایرانی در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد

آقایی با اشاره به برگزاری این رویداد در سال رونق تولید، افزود:کشوری می‌تواند در زمینه اقتصاد روبه رشد باشد که مردم آن کشور از تولیدکننده داخلی و به تبع آن از کالای داخلی حمایت کنند، این باعث رونق تولید و افزایش اشتغالزائی در کشور می‌شود و در نتیجه رویکرد اقتصادی جامعه روبه بهبود خواهد شد.

او اضافه کرد: باید با همه توان و با ایجاد راهکار‌های مختلف برای رونق تولید تلاش کنیم و با فرهنگ‌سازی در نهادینه‌سازی رونق تولید داخلی بویژه در صنعت اسباب بازی و همچنین صادرات آن، قدرت اقتصادی کشور را ارتقاء بخشیم.

رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی به نقش مهم صنعت اسباب بازی در رونق تولید ملی اشاره کرد و گفت: سال هاست که اسباب بازی به یکی از منابع مهم کشور‌ها تبدیل شده و با توجه به میزان عرضه و تقاضا توانسته است جای خود را در چرخه اقتصادی کشور‌ها پیدا کند.

او تاکید کرد: بستر و زمینه گسترش و ارتقاء صنعت اسباب بازی در کشورمان فراهم است و ضروری است تا اسباب بازی ایرانی جایگاه خود را در میان خانواده‌ها و کودکان پیدا کند و این جایگاه نیز زمانی معنا پیدا می‌کند که مسئولان و دست اندرکاران امر در کنار فعالان صنعت اسباب بازی باشند، چرا که ظرفیت‌های این صنعت بقدری است که با اندکی حمایت به یکی از چرخه‌های اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

آقایی با اشاره به اهمیت اسباب‌بازی در انتقال فرهنگ به کودکان، بر لزوم حمایت از این صنعت با برگزاری رویداد‌های این چنینی تاکید کرد و افزود: بخش مهمی از آینده کودکان، علائق و شخصیت ریشه در بازی‌های دوران کودکی دارد بنابراین انتخاب نوع بازی و اسباب‌بازی از جنبه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. اسباب‌بازی‌ها عامل انتقال فرهنگ هستند و هر فرهنگی خاستگاه خود را دارد که خوشبختانه در چند سال اخیر در کشور با ورود سرمایه گذاران خلاق و تولید محصولات با کیفیت شاهد استقبال عمومی و همچنین صادرات اسباب بازی ایرانی به کشور‌های دیگر نیز هستیم.

سومین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی از ۳۰ دی تا ۴ بهمن هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ (هشت شب) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای کودکان وخانواده‌ها است.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد