معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در آنکارا

به گزارش فناوری فرهنگی،جاذبه‌های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا که اولین نمایشگاه اکسپو گردشگری پایتخت ترکیه است معرفی شد.

اقتصاد خلاق: در مراسم گشایش نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا معاون وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه، مقامات اتاق بازرگانی ترکیه و آنکارا، شهرداری استان قهرمان ماراش، استاندار استان چروم، نمایندگان مجلس و سایر مقامات محلی و حسن صفر خانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در مراسم گشایش، مدیر عامل شرکت آتیس برگزار کننده نمایشگاه در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری آنکارا توضیحاتی ارائه کرد و هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنائی مردم و مسئولین آنکارا و نمایندگان کشورهای خارجی با جاذبه های گردشگری ترکیه و سایر کشورها دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه تداوم برگزاری این نمایشگاه و توسعه حضور شرکت های گردشگری ترکیه و سایر کشور ها را مورد توجه قرار داد و از حضور ایران به عنوان اصلی ترین شریک نمایشگاه گردشگری تقدیر و تشکر کرد.

صفرخانی در خصوص روابط تاریخی و ارزش های مشترک فرهنگی ملت ایران و ترکیه نکاتی را بر شمرد.

وی گفت: ایران کشوری است با منابع تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند و جغرافیا و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار که جزو ده کشور جهان می باشد و ترکیه نیز در سالیان جدید به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شده است و مردم ایران با علاقه مندی به ترکیه سفر می نمایند و سالانه قریب به دو میلیون گردشگر از ایران به ترکیه سفر می کند ولی متاسفانه مردم ترکیه به دلیل عدم شناخت از جاذبه های گردشگری به صورت محدود به ایران سفر می نمایند.

رایزن فرهنگی ایران با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نمایشگاه و حضور ایران در این رویداد فرصتی برای معرفی ایران باشد، گفت: می خواهند با معرفی بیشتر ایران و ارائه تسهیلات لازم؛ توسعه زیر ساخت های گردشگری، ارائه بسته های مناسب گردشگری حضور گردشگران دو کشور متوازن شود.

صفرخانی به سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری در روزهای اخیر و گفتگو با رئیس جمهور و مقامات ترکیه در خصوص توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با حضور مقامات عالی رتبه و حضور معاون گردشگری ایران و ملاقات با شرکت های گردشگری در آنکارا گفت: مسئولین ایرانی به توسعه روابط بویژه در حوزه توریسم با ترکیه اهمیت می دهند.

وی افزود :ایران می تواند در توسعه صنعت گردشگری از تجارب ارزنده ترکیه در زمینه گردشگری استفاده کرده و از حضور سرمایه گذاران حوزه توریسم در زمینه های توسعه گردشگری و ساخت هتل در ایران استقبال خواهد کرد.

معاون وزیر فرهنگ و توریسم و سایر مقامات ترکیه با حضور در غرفه ایران از نزدیک با جاذبه های گردشگری ایران و شهرهای ایران و میراث فرهنگی کشورمان با توضیحات رایزن فرهنگی آشنا شدند.

غرفه 150 متر مربع رایزنی فرهنگی با استند ها و بنرهای بزرگ آثار تاریخی ایران نظیر تخت جمشید، میدان آزادی، حافظیه، طوس، سی و سه پل اصفهان و عکس هایی از جاذبه های گردشگری ایران، کتاب های گردشگری به زبان های ترکی و انگلیسی، صنایع دستی و هنری ایران زمین و پخش فیلم معرفی ایران اسلامی تزیین شده است.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد