معرفی مدل اقتصادی برای تولید انیمیشن در بازار ایران پایین بودن قیمت تولید جذاب نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین دغدغه‌ی انیمیشن‌سازهای ایرانی همکاری و برقراری ارتباط با شرکت‌ها و کمپانی‌های خارجی از ایران جهت تبادل اطلاعات و تولید و انتشار محصولات مشترک است. در این میان شناخت و تسلط بر توانایی‌های داخلی و طرف خارجی بسیار حائز اهمیت است. در سخنرانی آخر در روز آخر جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران در بخش پاویون بین‌الملل بازار انیمیشن، آقای سلمان خورشیدی به معرفی مدل اقتصادی در تولید انیمیشن پرداختند.

 

تعاریف زیاد

در انیمیشن سازی و مدل‌های اقتصادی زیادی برای ارائه‌ی کار و همکاری مشترک وجود دارد که صحبت کردن درباره‌ی آن در این زمان ممکن نیست. اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها که همه‌ی انیمیشن‌سازها باید به آن توجه کنند این است که بر خلاف تصور آن‌ها و چیزهایی که من در حدود 700 جشنواره و ایونت بین‌المللی که در آن حضور داشتم مشاهده کردم، طرف‌های خارجی برای ورود به بازار ایرانی، هیچ اهمیتی به پایین بودن قیمت تولید در ایران نمی‌هند.

برای این کار هم دلایل خودشان را دارند، چون در بازار بین‌المللی به جای قیمت، فاکتورهای اصلی مثل قصه،‌ کیفیت و هم چنین تکنیک حرف اول را می‌زند به همین خاطر آن‌ها به دنبال تعاریف دیگری در انیمیشن هستند.

 

سرمایه‌گذاری ایرانی در خارج بعید است

یکی دیگر از نکته‌هایی که باید آن را از تعریف مدل اقتصادی برای انیمیشن‌ساز ایرانی حذف کنیم، امکان سرمایه‌گذاری در خارج از ایران است. چون پروسه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسات و می‌توان به آن واژه‌ی بعید را اطلاق کرد. به همین دلیل در این صنعت باید به دنبال مدل‌های دیگری برای اقتصاد باشیم.

 

چهار مدل اقتصادی مهم

در ادامه چهار مدل اقتصادی را به اختصار برای شما توضیح میدم، پیدا کردن سرمایه گذار مناسب با دیدگاه اجتماعی کشوری که در آن زندگی می‌کنیم، پخش محصول، تولید مشترک که در حاشیه‌ی همین جشنواره در بخش پایوین بین‌الملل بازار تهران شاهدی امضایی تفاهم‌های همکاری زیادی بودیم و در نهایت ارائه‌ی خدمات.

با این چهار مدل می‌توانیم خودمان را در بازارهای جهانی مطرح و برای شرکت‌های خارجی پرزنت کنیم و اگر بتوانیم در این چهار مدل خودمان را بالا بکشیم می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده‌ای نزدیک ایران هم جای مناسب و در خوری در صنعت انیمیشین دنیا داشته باشد.

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد