معرفی کشورهای برتر راه‌اندازی استارتاپ‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، در دسته‌بندی کشورهای برتر راه‌اندازی استارتاپ‌ها در سال 2019، امریکا، انگلستان و کانادا به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

به نقل از مجلهCEOWORLD، در این بررسی سالانه، توانایی‌های کشورها در راه‌اندازی استارتاپ‌ها مقایسه می‌شود.

ایالات متحده به علت ظرفیت بالای تحقیق و توسعه در صدر جدول قرار دارد، نقطه قوت امریکا داشتن استارتاپ‌های قدرتمند، بودجه بالا و ریسک سرمایه‌گذاری است.

باید به این نکته توجه کرد که امریکا رتبه بالایی در ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان نیز دارد و توانسته 119 مؤسسه به همراه مؤسسه فناوری ماساچوست در میان 500 دانشگاه برتر جهان داشته باشد.

رتبه‌بندی در این دسته‌بندی بر اساس سرمایه‌گذاری نیروی انسانی، تحقیق و توسعه، زیرساخت‌های کارآفرینی، نیروی کار فنی و پویایی سیاسی انجام شده است.

پنج کشور برتر دوستدار راه‌اندازی استارتاپ از سال 2017 تاکنون ثابت هستند، اما ترتیب آنها در فهرست متغیر است. لهستان با 10 امتیاز از سال 2018 در بین کشورهای برتر قرار گرفته و سوئد با دو پله سقوط به رتبه نهم و مالزی با یک پله سقوط به رتبه هشتم تنزل کرده‌اند.

کشورهای برتر این رتبه‌بندی نیز ایالات متحده، انگلیس، کانادا، هند، آلمان، لهستان، مالزی، سوئد و دانمارک هستند.

کشور ایران در این فهرست رتبه 55  و نمره 38 را کسب کرده که رتبه 30برای سرمایه‌گذاری نیروی انسانی، 34 برای تحقیق و توسعه، 38 برای زیرساخت‌های کارآفرینی، 33 برای نیروی کار فنی و30 برای پویایی سیاسی است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد