مفهوم اسباب‌بازی برای خانواده‌ها جدی‌تر شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، چهارشنبه ۱۱ دی‌ با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن حموله دبیر جشنواره و تولیدکنندگان و طراحان اسباب‌بازی در محل کانون پرورش فکری برگزار شد.

نظری در این‌مراسم گفت: شاید مکان جشنواره را تغییر دهیم. هم اکنون جشنواره ملی اسباب بازی به درجه‌ای از بلوغ رسیده که باید لباس جدیدی را برای این نوجوان تدارک دید. خوشحالم در حالی با هم صحبت می‌کنیم که نگاه به اسباب‌بازی تغییر کرده و به تأثیر آن نگاه می‌کنند. اسمی که روی هر پدیده‌ای می‌گذاریم به رشد یا افول آن منجر می‌شود و کلمه اسباب‌بازی دیگر در جامعه ما به معنای پیش پا افتاده نیست.

وی افزود: باید به اسباب‌بازی به‌معنای عامل فرهنگی توجه کنیم که بچه‌های ما را رشد می‌دهد زیرا کتاب و وسیله‌های آموزشی در دهه‌های قبل بودند. امروز یک اسباب بازی به بچه‌های ما صبر را یاد می‌دهد در حالی که آموزش و پرورش نمی‌تواند این کار را انجام دهد این صبوری باید در جایی تمرین شده باشد و بچه‌هایی که با اسباب‌بازی صبوری را تمرین می‌کنند، می‌آموزند با صبر به نتیجه می‌رسند حالا هر قدر به آنها بگوییم الصبر مفتاح الفرج، صبوری را یاد نمی‌گیرند اما می‌بینیم که مفهوم اسباب بازی برای خانواده‌ها جدی‌تر شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در ادامه گفت:‌ استقبالی که از جشنواره ملی اسباب بازی به عمل آمد، نشان داد این مفهوم برجسته‌تر می‌شود کانون پرورش فکری خود را متولی اسباب بازی می‌داند و به تولید کنندگان اسباب‌بازی کمک می‌کند نه این‌که با آن‌ها رقابت داشته باشد. بدون‌شک کانون ایده بازارش را توسعه می‌دهد و از همه کسانی که در این حوزه علاقه‌مند هستند می‌خواهم به ایده بازار کانون فکر کنند و آثارشان را برای این بخش بفرستند تا اولین قدم‌های تجاری سازی ایده‌هایشان برداشته شود.

نظری در پایان گفت:‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی می‌کند هم خودش هم شریکانش را به ایده بازار دعوت کند، همچنین از جناب حموله به عنوان دبیر ششمین دوره بعدی جشنواره ملی اسباب بازی می‌خواهم کارهای برگزاری ششمین دوره را آغاز کند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد