موزه انیمیشن در انتظار بودجه/انتخابات آسیفا به‌زودی برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، رییس هیات مدیره «آسیفا»ی ایران (انجمن بین‌المللی سازندگان و دوست‌داران فیلم‌های انیمیشن) بیان کرد بودجه‌ای برای راه‌اندازی «موزه انیمیشن» در ایران ندارند.

مریم کشکولی‌نیا رئیس هیأت مدیره «آسیفا» ی ایراندرباره آخرین وضعیت فعالیت‌های این انجمن در ایران گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریباً تمام فعالیت‌های «آسیفا» متوقف شده است. با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های ما در خانه هنرمندان و در سالنی که در اختیار ما قرار می‌دادند پیگیری می‌شد، برنامه نمایش فیلم‌های انیمیشن نیز متوقف شده و در حال حاضر هیچ امکانی برای از سرگیری فعالیت‌های خود در این زمینه نداریم.

وی بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا، جلسه نمایش انیمیشن‌های ایرانی با حضور کارشناسان برای علاقه‌مندان در خانه هنرمندان برگزار می‌شد که مورد استقبال بسیاری هم قرار می‌گرفت، امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط برای نمایش دوباره این انیمیشن‌ها فراهم شود.

کشکولی‌نیا درباره برگزاری مجمع عمومی «آسیفا» هم توضیح داد: قرار بود مجمع عمومی «آسیفا» برای انتخاب هیأت مدیره جدید در اسفندماه سال ۹۸ برگزار شود، که متأسفانه به دلیل شیوع کووید ۱۹ این مجمع به تعویق افتاد.

وی تاکید کرد: به محض اینکه خانه هنرمندان سالنی در اختیار ما قرار دهد، انتخابات را برگزار می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر هیأت مدیره جدید آسیفا انتخاب شود، امیدوارم این هیأت مدیره متشکل از جوانان دلسوز باشد که فعالیت‌های ما را دنبال کنند.

رئیس هیأت مدیره «آسیفا» بیان کرد: در آسیفا چندین برنامه دنبال می‌شد که برخی از این برنامه‌ها به مرحله اجرایی هم رسید و برخی دیگر به دلیل نبود بودجه مناسب به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: چندسالی است که در موزه سینما سالنی را برای انیمیشن در نظر گرفته‌اند تا بتوانیم در آن موزه انیمیشن را راه‌اندازی کنیم، اما متأسفانه هنوز در این زمینه موفق نبوده‌ایم، در واقع باید سالن مورد نظر طراحی و غرفه‌بندی شود، البته طراحی آن صورت گرفته است اما به دلیل نبود بودجه کافی نتوانستیم طرح موردنظر را اجرایی کنیم.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: البته از نهادها و سازمان‌های مختلف درخواست بودجه مناسب کرده‌ایم که متأسفانه تا امروز هیچ پیغامی از سوی این نهادها دریافت نکرده‌ایم و ما همچنان در انتظار بودجه کافی برای راه‌اندازی موزه انیمیشن هستیم. اگر بودجه لازم فراهم شود بی‌شک این موزه را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی بیان کرد: البته به‌زودی با برگزاری انتخابات آسیفا، هیأت مدیره جدید انتخاب می‌شوند و فعالیت‌های ما را ادامه می‌دهند، حضور در هیأت مدیره آسیفا تجربه بسیار خوبی برای ما به شمار می‌رفت و تمام تلاش خود را کردیم تا برنامه‌های آسیفا را دنبال کنیم.

کشکولی‌نیا در پایان با اشاره به انتشار مجله «آسیفانامه» گفت: در این مدت ۵ شماره از مجله‌ای با نام «آسیفانامه» منتشر کردیم که خوشبختانه برای طراحی و اجرای آن دوستان داوطلب در حوزه انیمیشن ما را بسیار همراهی کردند. البته قرار بود شماره ۶ این مجله نیز منتشر شود که به دلیل کمبود بودجه و البته ویروس کرونا این مساله نیز به تعویق افتاد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد