موسسه مورگان استنلی: اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۶ تعداد ۵۶.۵ میلیون آیفون می فروشد

به گزارش فناوری فرهنگی،اپل هم از این قاعده مستثنی نیست و در ماه آینده میلادی گزارش مالی خود از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ را منتشر خواهد کرد؛ گزارشی تصور می شد در آن، برای اولین بار در تاریخ آیفون، رشد درصد تقاضا برای این تلفن هوشمند روندی رو به بالا نخواهد داشت.

در سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵، اپل موفق شد تا ۷۴.۸ میلیون آیفون به فروش برساند. در مقام مقایسه، در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ ولی این شرکت موفق به فروش ۷۴.۵ میلیون آیفون شده بود و همانطور که می بینید، امسال رشد بسیار اندکی را تجربه کرد ولی در دوره جاری، در مقایسه با سال گذشته رشدی وجود نخواهد داشت و همین موضوع، برای اپل که بیشتر درآمدهای خود را از آیفون کسب می کند در حکم یک زنگ خطر است.

اکنون خانم «Katy Huberty»، یکی از تحلیلگران ارشد موسسه آماری «Morgan Stanley» خبر می دهد که اپل به احتمال زیاد در این دوره سه ماهه، موفق به فروش ۵۶.۶ میلیون آیفون خواهد شد. این در حالیست که در زمان انتشار عملکرد مالی اپل در سه ماهه قبلی، خود تیم کوک برآورد کرده بوده که شرکت تحت مدیریت اش می تواند ۵۲ میلیون آیفون به فروش برساند.

این تحلیلگر موسسه مورگان استنلی، باور دارد که کشور چین در این دوره بالاترین رشد در میان متقاضیان برای آیفون را تجربه کند. وی همچنین عقیده دارد که در دوره های دوم و سوم سه ماهه سال ۲۰۱۶، اپل حدود ۴۰ میلیون آیفون دیگر تولید خواهد کرد.

4-inch-iphone-6-style-model-w600

در این میان یکی از برگ های برنده اپل برای برگشتن به بازی و جلوگیری از افول ارزش سهام، توسعه و فروش یک موبایل ۴ اینچی جدید است که اکنون گمان می رود با نام SE معرفی شود. دوره مالی جاری در ۲۷ مارس به پایان می رسد و خانم Huberty عقیده دارد که این تلفن هوشمند می تواند در دوره جاری، تاثیر کوچکی بر بهبود آمار فروش آیفون داشته باشد.

(توضیح مترجم: آیفون SE در روز ۲۱ مارس، دوم فروردین به شکل رسمی معرفی می شود و به نقل از منابع مختلف، صرفا چند روز پس از آن از سوی اپل به فروش می رسد و به همین شکل اپل در همان چند روز ابتدایی، تعدادی آیفون به فروش رسانده و آمارهای خود را اندکی بهبود می دهد.)

در هر صورت، بخش عمده ای از فروش گسترده آیفون به ماه ژوئن موکول خواهد شد و به همین شکل آیفون SE می تواند تاثیر مثبت خود را بر گزارش مالی سه ماهه دوم هم داشته باشد.

Katy Huberty در همین رابطه می گوید:

«هفته پیش اپل دعوتنامه های خود برای مراسم ۲۱ مارس را ارسال کرد. در این مراسم اپل به احتمال زیاد موبایلی جدید و ۴ اینچی رونمایی می کند، محصولی که از سپتامبر ۲۰۱۳ تا کنون بروز رسانی نشده بود. به احتمال زیاد، این آیفون پیش از به پایان رسیدن دوره سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ (در ۲۷ مارس) به فروش خواهد رسید اما تاثیر بسزای آن بر گزارش مالی سه ماهه دوم اپل برای ۲۰۱۶ خواهد بود.»

به طور کلی در همین دوره جاری و با توجه به فروش آیفون 6s و نمونه پلاس همین موبایل، موسسه Morgan Stanley باور دارد که تقاضا برای این تلفن های هوشمند اندکی بالاتر از حد انتظار همین موسسه و حتی خود اپل بوده است.

باید تا ماه آتی صبر کرد تا تیم کوک آمار مرتبط با گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ را اعلام نماید و خبر از میزان فروش آیفون دهد.

منبع: دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد