«نا گفته‌های فضای مجازی» منتشر شد

به گزارش فناوری فرهنگی،با توجه به هشدار رهبر فرزانه انقلاب در نشانه گیری تهاجم فرهنگی به سبک زندگی اسلامی،  ضرورت یافتن راهکارهای پژوهشی و تخصصی در این حوزه توسط جامعه فرهنگی، اصحاب رسانه و محققین بسیار حائز اهمیت است.

بر این اساس و با توجه به لزوم اطلاع رسانی از محاسن و معایب فضای مجازی به علت مصرف و درگیر بودن اکثر مردم با این فضا و تحت تاثیر قرار دادن سبک زندگی آنها فرهنگسرای گلستان با توجه به رسالتی که در عرصه فرهنگ بر عهده دارد بر آن شد تا مجموعه کتاب “ناگفته های فضای مجازی” را تهیه و چاپ نماید.

این کتاب حاصل تلاش کارشناسان فضای مجازی است که با تکیه بر وقایع و اتفاقات فرهنگی روز در سطح جامعه و بهره گیری از علوم جدید تهیه شده  و از آن جایی که آشنایی با رسانه ها، جهت دهی آن هاو نحوه کارکردشان نیازمند شناخت عملی است ،کوشش شده که جنبه کاربست عملی سواد رسانه ای مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

آگاهی از آسیب های شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای و شبکه های ماهواره ، ارائه راهکارهای اجرایی ویژه مربیان و والدین، معرفی بازی های رایانه ای ایرانی، سایت ها و نرم افزارهای مفید، ذکر نکات اخلاقی و امنیتی در فضای مجازی از جمله سرفصل هایی است که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است دوره های آموزشی فضای مجازی در فرهنگسرای گلستان نیز به زودی برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای دریافت کتاب و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه و یا با تلفن 77810036تماس حاصل نمایند.

ساب پورتال Golestan.farhangsara.ir و رسانه خبریwww.fhnews.ir برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و منطقه هشت در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد