نرم افزار تدوین ویدئوهای واقعیت مجازی هم از راه رسید

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، تدوین فیلم های یادشده با توجه به ویژگی های خاص آنها نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتری دارد و اولا باید دوربینی که قادر به ضبط عکس ها و فیلم های واقعیت مجازی باشد، در دسترس باشد و ثانیا نرم افزار ویژه ای به منظور تدوین این نوع محتوا عرضه شده باشد.

شرکت گوگل با عرضه نرم افزار VR۱۸۰ Creator به کاربران امکان داده تا فیلم ها و عکس های واقعیت مجازی را به دلخواه خود تدوین و یک خروجی نهایی تهیه کنند.

این نرم افزار فعلا تنها با سیستم عامل های مک و لینوکس سازگاری دارد و تنها قابلیت تدوین فیلم ها و عکس هایی را دارد که با استفاده از دوربین های سازگار با فرمت VR۱۸۰ خود گوگل تهیه شده اند. یکی از مزایای این فرمت قابلیت مشاهده فیلم ها و عکس های واقعیت مجازی به صورت دو بعدی است؛ امری که تدوین آنها را تسهیل می کند.

بنابراین این نوع محتوا را هم با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و هم با استفاده از رایانه شخصی و حتی گوشی می توان مشاهده کرد.

نرم افزار گوگل قادر به تبدیل محتوای واقعیت مجازی به فرمت استاندارد نیز هست تا بتوان آنها را با امکانات و جزئیات بیشتر از طریق نرم افزارهایی مانند ادوب پرمیر یا فاینال کات پرو تدوین کرد. پس از پایان تدوین می توان محتوا را دوباره به فرمت VR۱۸۰ مبدل کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد