نسل پنجم شبکه تلفن همراه در راه هند

به گزارش فناوری فرهنگی،نوکیا با شرکت‌های مخابراتی هندی برای همکاری در آزمایش‌های راه‌اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) در حال گفت‌وگو است.
شرکت‌های سازنده تجهیزات فنلاندی پیش از این با شرکت‌های مخابراتی قدرتمند همچون شرکت ژاپنی  ِان‌تی‌تیدوکومو (NTT DoCoMo)، شرکت کره‌ای اِس‌کاتلکام (SK Telecom) و شرکت آمریکایی ورایزن (Verizon) تست‌هایی روی شبکه نسل پنجم انجام داده‌‌اند.
مدیر بخش پهنای باند موبایل نوکیا، میلیوج ولا (Milivoj Vela)، سه‌شنبه در حاشیه یک رویداد گفت: تکنولوژی ۵G سرعت انتقال داده ١٠٠ مگابیت در هر ثانیه برای استفاده‌های خانگی و  ١٠٠٠ برابر ترافیک داده‌ای را می‌تواند تضمین کند و قرار است تا سال ٢٠٢٠ به بهره‌برداری برسد.
در هند، نوکیا یکی از توسعه‌دهندگان مخابرات برای راه‌اندازی شبکه نسل ۵ به‌شمار می‌رود و برای آغاز آزمایش شبکه ۵G با اپراتورهای دیگر مخابراتی در حال گفت‌وگو است.
به گفته ولا، شبکه ۵G، تمرکزش روی این خواهد بود تا تماس‌های صوتی از طریق شبکه ۴G آسان‌تر و مشکلاتی که اکنون مردم برای ارتباطات صوتی و دیتا با آن درگیر هستند، حل کند. زمان فرستادن تا گرفتن پیام نزدیک به ١ میلی‌ثانیه خواهد بود که برای اعمالی مانند جراحی از راه دور می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی افزود: قرار است عملیاتی‌‌کردن و تکمیل شبکه ۵G تا سال ٢٠١٩ انجام و توسعه تجاری این شبکه، از ٢٠٢٠ آغاز می‌شود و در آن زمان شبکه‌ای با سرعتی برابر با ١٠٠ مگابیت‌ در ثانیه و محدوده‌ فرکانسی بالای ۶٠٠٠ مگاهرتز پیش روی شما قرار خواهد گرفت.
مدیر بخش پهنای باند موبایل نوکیا بر این باور است که یک آنتن گوشی همراه در شبکه ۵G در سال ٢٠٢٠ در مقایسه با ٢٠١٠ می‌تواند ١٠٠٠ برابر بیشتر دیتا را انتقال دهد.
در حال حاضر در هند پهنای باند بین ٧٠٠ مگاهرتز و ٢.۶ گیگاهرتز است و سرویس وای‌فای (Wi-Fi) به‌طور معمول بین ۴.٢ تا ٩.۵ گیگاهرتز است.
ولا یادآور شد شبکه ۵G یک تجربه با کیفیت بالاست و این در حالی است که سطح کیفی را در بخش‌های ویدئو کنفرانس آن چنان بالا برده که شخص حس نمی‌کند با فردی که گفت‌وگو می‌کند، کیلومترها از او دورتر است،

منبع: آی‌تی‌رسان

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد