نقش خانه‌های مسافر در رونق گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، شهرستان چادگان با داشتن ظرفیت‌ها و آثار طبیعی زیبا و وجود بیش از ۶۰ روستا، مسیر تردد و حضور گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور و چه بسا خارج از کشور است.

به گفته کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان، آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در چادگان وجود دارد که تعدادی از آن‌ها همچون آرامگاه کاوه آهنگر، پل تاریخی اورگان و … ثبت ملی شده اند.

خانه‌های مسافر در چادگان ساماندهی می‌شود

نورالله عبداللهی- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چادگان در خصوص خانه‌های مسافر، گفت: برای ساماندهی اماکن اقامتی در ایام حضور مسافر در شهرستان، خانه‌های مسافری ساماندهی می شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف ساماندهی اماکن اقامتی و فراهم‌سازی بستر سفر ارزان قیمت، شهرستان چادگان به جمع شهرستان‌هایی که دارای مجوز راه‌اندازی خانه‌های مسافری است پیوست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان هدف از این طرح را ساماندهی خانه‌های مسافری در روزهای پر تردد مسافران در چادگان عنوان و اظهار کرد: در نخستین گام از راه‌اندازی این طرح با فراخوان عمومی، متقاضیان ایجاد این خانه‌ها شناسایی شده‌اند و تا کنون بیش از ۸۰ مورد آن‌ها فعال شده‌اند.

عبداللهی افزود: در مرحله بعد با احراز شرایط متقاضیان، توسط این اداره کل، نسبت به درجه بندی، نرخ‌گذاری و ثبت در سیستم رزرواسیون در نظر گرفته شده اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، این طرح در شهر چادگان، رزوه و سپس در روستاهای حاشیه زاینده‌رود اجرا می‌شود و پروانه بهره‌برداری صادر شده توسط اداره موقت بوده و صرفا برای ایام پیک مسافرت ها به شهرستان خواهد بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان، افزود: بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی از جمله ویلا، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در چادگان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد