نمایشگاه بازی‌های ویدئویی احیا می‌شود/ برگزاری در فصل پاییز

به گزارش فناوری فرهنگی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تغییرات گسترده‌ای که در برنامه‌های امسال بنیاد ایجاد شده است، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی نمایشگاه بازی‌های ویدئویی که یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های عمومی کشور براساس آمار و ارقام بود، مجدداً برگزار می‌شود. در حال حاضر فصل پاییز و ماه آبان به‌عنوان زمان برگزاری این رویداد انتخاب شده است.

حسن کریمی‌قدوسی در همین رابطه گفت: برگزاری رویدادهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ طی چندین جلسه‌ی سیاست‌گذاری با حضور نماینده بازی‌سازان مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. به همین جهت با توجه به بودجه و همچنین اولویت‌های موجود که وضعیت اقتصادی و بهبود وضعیت تولید در کشور است، به مدت یک سال رویدادهای تی‌جی‌سی، کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران متوقف خواهند شد. البته بهره‌گیری از اساتید خارجی که در تی‌جی‌سی اتفاق می‌افتاد را بنا داریم در طی سال و با دعوت از این اساتید ادامه دهیم.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بازی‌های ویدئویی مطالبه‌ی بخش عمده‌ای از بازی‌سازان بود چرا که مخاطب را با مستقیماً به بازی‌سازان متصل می‌کند و می‌تواند منجر به بازاریابی و جذب مخاطب برای بازی‌های داخلی شود. سعی خواهیم کرد با مشارکت بخش خصوصی و درآمدزایی‌های حاصل از رویداد، کم‌ترین بودجه ممکن را به برگزاری این رویداد اختصاص دهیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: نخستین اولویت ما در سال جاری، حمایت گسترده‌تر از بازی‌سازان و تولیدکنندگان داخلی است تا در شرایط سخت اقتصادی بتوانند به فعالیت و تولید محصولات خود ادامه دهند. به همین دلیل بخش زیادی از هزینه‌های سال گذشته را قطع یا کاهش دادیم و به بودجه‌ی حمایتی بنیاد اضافه کرده‌ایم. به‌زودی شرح برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ را نیز اعلام عمومی خواهیم کرد.

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در مصلی تهران و همزمان با جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران برگزار و با استقبال میلیونی مخاطبان مواجه می‌شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد