نمایشگاه های صنایع دستی پایگاه اصلی حمایت از کالای ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایحان شرقی، مرتضی آبدار در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، بر اهمیت حمایت از کالای ایرانی در قالب پشتیبانی از صنایع دستی تاکید کرد و گفت: امسال حمایت از کالای ایرانی در راس امور نهادهای دولتی و غیردولتی کشور قرار گرفته و در صورت تحقق آن شاهد جهش بزرگی به سوی تحقق اقتصاد بدون نفت خواهیم بود.

آبدار برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را یکی از پایگاه های اصلی عرضه و معرفی محصولات هنری دستی، دانست و گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای تعامل زنده و معرفی ظرفیت انکار ناپذیر صنایع دستی در راستای رونق چرخه اقتصادی  و همچنین تقویت حوزه گردشگری منطقه و کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، گفت: این نمایشگاه با ۹۸ غرفه هنرمندان استانی،   ۱۰۷ غرفه مهمان از سایر استان های کشور، ۲ غرفه مهمان خارجی و ۱۳ غرفه مختص ادارات، تشکل های مردم نهاد و دانشگاه ها و در مجموع ۲۲۰ غرفه در سالن امیر کبیر در حال برگزاری است، که امیدواریم فرصت مناسبی برای هنرمندان ما جهت معرفی دست ساخته های خود باشد.

آبدار بیان کرد: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف از جمله صنایع دستی یکی از اقدامات اداره کل در راستای توسعه گردشگری است، چراکه در کنار ایجاد زمینه معرفی تبریز در عرصه بین المللی، امکان آشنایی گردشگران با هنرها و آیین های سنتی تبریز و استان را فراهم می آورد.

گفتنی است این نمایشگاه که در ۶۳ رشته صنایع دستی در حال برگزاری است، از ۱۲ تیر تا ۱۶ تیر، از ساعت ۱۶ الی۲۲، در سالن امیر کبیر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز میزبان گردشگران و شهروندان عزیز خواهد بود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد