نمایش های رادیویی ماه مبارک رمضان اعلام شد

به گزارش فناوری فرهنگی،4 نمایش سریالی 30 قسمتی و چند نمایش تک قسمتی متناسب جدید با ایام ماه مبارک رمضان به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

تا همیشه” ،” شب های پرستاره”، “بی بی گل “و “ققنوس” ، چهار نمایش سریالی هستند که هرکدام در 30 قسمت در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده اند ، همچنین نمایش تک قسمتی “غزه ، وقتی انسانی به آن بنگریم ” نیز برای روز جهانی قدس تهیه شده است.

شب های پرستاره  را رضا عمرانی کارگردانی کرده که نگار بقراط نویسندگی آن را بر عهده دارد و درباره ی پیرمردی دانا و حکمت دان  و روشن ضمیر است که به تازگی همسرش را از دست داده و چند روز پیش از شروع ماه رمضان تصمیم به ترک خانه اش می گیرد تا مزاحم زندگی فرزندانش نباشد .

این سریال رادیویی از هجدهم خرداد ماه ساعت 18:00 از رادیو نمایش پخش می شود.

سریال رادیویی ” تاهمیشه ” را حمید منوچهری کارگردانی کرده و از  هجدهم خرداد ماه ساعت 12:15 دقیقه  به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

این نمایش به نویسندگی : حمید رضا پورعلی محمد،  درباره ی کسی است که با شرکایش ، شرکت بزرگ ساختمانی را اداره می کند و بعد از بیماری تنها پسرش در ماه رمضان و بهبود با خدایش عهد می بندد تا بعد از ماه رمضان هم روزه های چشم و گوش و زبان را نگه دارد.

همچنین فریدون محرابی نمایشی را با عنوان بی بی گل برای ماه مبارک رمضان کارگردانی کرده است که داستان آن درباره ی خواب پیرزنی یک روز قبل از ماه مبارک رمضان است .ویدا دانشمند و هانیه نجفی نویسندگان این سریال رادیویی هستند.

بی بی گل از 18 خرداد ساعت 20:15  دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

 سریال نمایشی ققنوس نیز به کارگردانی جواد پیشگر و نویسندگی : حمیدرضا عباسی برای  پخش در ماه مبارک رمضان آمده شده است که 18 خرداد ماه ساعت 19:30 به روی آنتن می رود.

داستان این نمایش درباره ی مردی است که در ایام ماه مبارک رمضان با مراجعه به قرآن و نهج البلاغه تصمیم می گیرد ثروت خود را معطوف به اعمال خیر کند.

نمایش تک قسمتی “غزه ، وقتی انسانی به آن بنگریم ” هم به مناسبت روز جهانی قدس تولید شده است که در همین روز به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

این نمایش به نویسندگی : سهیلا خدادادی و کارگردانی مینو جبارزاده ، برداشتی از زندگی واقعی ویتوریو آریگونی می باشد . او در سال 2007 به عضویت جنبش جهانی همبستگی برای شکستن محاصره غزه در آمده بود.

گفتنی است ؛ این نمایش ها با هنرمندی تیم حرفه ای هنرمندان رادیو اعم ازکارگردانان ، نویسندگان ،  تهیه کنندگان ،بازیگران، صدابرداران و افکتورها  به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده که درایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.

منبع: ایران تئاتر

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد