نمایش ۱۰۷ فیلم در سی و سومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوان

به گزارش فناوری فرهنگی، علیرضا تابش در افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با اشاره به شعار» هر خانه یک سینما؛ هر کودک یک داور» به برگزاری متفاوت این دوره از جشنواره تاکید ورزید و اظهار داشت: جشنواره سی و سوم با ماهیت متفاوت آغاز عصر نویی در برگزاری جشنواره‌ها است.

وی افزود: به قول فیلسوفی «دری که باز شد دیگر به راحتی بسته نمی شود» و این جشنواره هم با توجه به شیوع کرونا با روشی متفاوت از هر سال آغاز شد لحظاتی متفاوت را برای کودکان این سرزمین رقم خواهد زد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با تشکر از کادر درمان و همچنین برگزار کنندگان این دوره از جشنواره تصریح کرد: سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مدت شش روز و از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان ماه برگزار می‌شود و ۱۰۷ فیلم در ۳۹ باکس و در قالب پلتفرمهای فیلیمو، تیوا و نماوا و برای نخستین بار رأی و نظر کودکان در سطحی فراگیر برگزار می‌شود.

وی افزود: متولدین سالهای ۸۴ تا ۹۴ می‌توانند در طول یک هفته نظر و رأی خود را پس از تماشای فیلم‌های جشنواره به ثبت برسانند.

تابش با تاکید بر نگرش متفاوت به مخاطب و نحوه ارائه اثر در این دوره از جشنواره اظهار داشت: در این دوره پلتفرم‌های دیجیتالی جایگزین سالن‌های جشنواره شده است و برنامه‌ها از شهر اصفهان پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ویدئویی ویژه پخش کننده ها هم در دسترس خواهد بود، تصریح کرد: جشنواره سی و سوم می‌تواند خاطرات متفاوتی برای متولدین عصر دیجیتال به ارمغان آورد نسلی که به مراتب از والدین خود که در عصر آنالوگ کودکی کردند در بهره برداری از فضای مجازی متبحرتر هستند.

دبیر سی و سومین جشنواره کودک به چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان هم گریزی زد و گفت: این المپیاد که با همکاری بنیاد فارابی، انجمن سینماگران جوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به شیوه مجازی برگزار می‌شود در استعدادیابی نوجوانان در آینده سینمایی کشور سهم مهمی دارد.

وی اضافه کرد: تمام مخاطبان کودک و نوجوان در فضای مجازی و در سطحی فراگیر می‌توانند از جشنواره سی و سوم بهره مند شوند و فیلم‌ها را داوری کنند.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد