نوسانات ارزی مانعی برای گسترش گردشگری/گردشگر خروجی از راه‌های غیرقانونی ارز خود را تهیه می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به بازار ملتهب ارز و تاثیر آن در گردشگری کشور، گفت: نوسانات نرخ ارز از دو جهت بر گردشگری کشور اثرگذار است از یک سو در مسیر خروج گردشگر ایرانی موانعی ایجاد می‌کند و از سوی دیگر باعث کاهش تعداد گردشگر ورودی می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه مبادلات ارزی با محدودیت در کشور روبه‌رو است گردشگر خارجی پس از ورود به ایران نمی‌تواند ارز خود را به پول رایج کشور تبدیل کند در این حالت این گردشگر چگونه می‌تواند هزینه‌های سفر از قبیل کرایه ماشین، رستوران، بلیط ورودی مرکز دیدنی و… را پرداخت کند.

لاهوتی بیان کرد: در روزهای اخیر این محدودیت مشکلات بسیاری را برای گردشگران ورودی ایجاد کرده است این افراد پس از خروج از کشور تجربه خود سفر به ایران را با تمام خوبی‌ها و مشکلات برای اطرافیان تعریف می‌کنند؛ نباید تجربه بدی را برای آنها رقم بزنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر گردشگر ایرانی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارد نیز با مشکلات عدیده‌ای برای تهیه ارز مورد نیاز خود روبه‌رو است چراکه مقدار محدودی ارز در فرودگاه می‌تواند تهیه کند.

وی ادامه داد: ممکن است گردشگر خروجی به دلار بیشتری نیاز داشته باشند بنابراین به سراغ راه‌های غیرقانونی می‌رود تا نیاز خود را برطرف کند؛ افراد حاضرند ارز موردنیاز خود را با هر قیمتی تهیه کنند اما ارزی وجود ندارد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان افزود: از آنجا که کشور به دنبال گسترش گردشگری است باید این مسائل را هر چه سریعتر حل کند چراکه که در بازار امروز تقاضا برای ارز وجود دارد اما عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد که این موضوع در آینده نزدیک باعث ایجاد مشکلات بزرگی در گردشگری و به ویژه ورود گردشگر خارجی می‌شود.

منبع: خانه ملت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد