نگاه های سنتی مدیریت مانعی برای رشد فناوری است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد جواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه در مراسم دیدار با نخبگان و جوانان افزود: فناوری اطلاعات برای نشناختن مرز است ولی اکثرا همه به دنبال مرزبندی در استان خود هستند در حالیکه این نوع فکر با ساختار فناوری مخالف است.

وی ادامه داد: نگاه به موضوع دانش بنیان نیز باید ویرایش شود اما علاقه نداریم اقتصاد دانش بنیان و فناوری به اقتصاد رانتی تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نمی شود اختیارات کامل از دولت گرفت اما زمانیکه قرار است ما کار کنیم به کسی چیزی ندهیم.

آذری جهرمی یادآور شد: نگاه های سنتی و شکاف های مدیریتی به دلیل فناوری امروز کارها را مشکل کرده اما استارتاپ ها نهال هایی هستند که ۳ سال احتیاج به مراقبت دارند.

وی تاکید کرد: برای نظام تامین مالی صندوقی اختصاص دادیم که دولتی نخواهد بود و در استان ها نیز فعال خواهد بود تا فضایی برای رشد ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایجاد شفافیت در نظام اداری کشور برای رشد و توسعه مناسب است افشاگری زیاد است اما باید شفاف سازی شود تا ۱۶۰ میلیون چشم نظارت کند به غیر از مباحث خاص نظامی اما اگر چیزی به عنوان بیت المال مطرح شد همه باید نظارت کنند.

آذری جهرمی تاکید کرد: اینکه به بهانه های مختلف پوشش حمایتی بدهیم برای افراد فاسد، کار درستی نیست زیرا همه به نظام علاقه دارند.

وی افزود: به دنبال افشاگری نیستیم اما از شفافیت حمایت می کنیم زیرا فساد با عمل کردن برطرف می شود و دولت الکترونیک را با جدیت پی گیری می کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد