نیاز روز افزون به دیپلماسی سایبری

به گزارش فناوری فرهنگی، فناوری های ارتباطی جدید، دیپلماسی را باز تر و عمودی تر می کنند. این فناوری ها فرصتی برای دولت ها فراهم می کند تا به طور موثر با مردم ارتباط برقرار کنند و در نتیجه فضای سایبری به سرعت به عرصه دیپلماسی بین المللی تبدیل شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، برنامه ای که توسط کارشناسان ارشد آنلاین دیپلماسی دانشگاه Norwichتهیه شده است، را بررسی می کنیم:

تکامل روابط دیپلماتیک

کشورهای دیپلماتیک، در حال تکامل هستند و دلیل آن ایجاد رشته جدید دیپلماسی سایبری است که در حال تغییر در نحوه برقراری ارتباط دیپلمات ها با همتایان خود، نحوه برقراری ارتباطات دولت با مردم است و بسیاری از مسائل جدید را شامل جاسوسی اینترنتی و حکومت اینترنتی است را معرفی میکند.

شبکه های اجتماعی مانند توییتر رشد دیپلماسی را افزایش می دهند. بیش از 70 % از سران کشورهای جهان در توییتر هستند. مردم می توانند با مشاهده، خواندن انتقادات، پاسخ ها و اشارات دیپلمات های محبوب در توییتر، دیدگاه بهتری از تمایلات دیپلماتیک داشته باشند.

ایالت متحده علاقه به فضای سایبری دارد

وزارت امور خارجه دارای اداره دیپلمات سایبری می باشد که از منافع آمریکا در فضای مجازی مراقبت می کند. این منافع شامل آزادی اینترنت، نوآوری، رشد اقتصادی، استفاده نظامی از اینترنت، امنیت سایبری و حکومت داری اینترنتی است.

ماموریت اصلی ایالات متحده در فضای مجازی، دفاع از ایالت متحده در برابر حملات سایبری مهم و دفاع از اطلاعات شبکه های اطلاعاتی وزارت دفاع است. ایالت متحده قصد دارد گزینه های سایبری، طیف گسترده ای داشته باشند تا از عملیات نظامی و برنامه های احتمالی پشتیبانی کنند.

ایالت متحده، ” امپراتوری جهانی رسانه”

به گفته فرگوسن هانسون، کارشناس پژوهشی واشنگتن دی سی، ” وزارت امور خارجه ایالات متحده، با بیش از 200 صفحه فیس بوک 150 حساب توییتر و میلیون ها پیرو یک امپراتوری رسانه ای جهانی را اداره می کند.”

استراتژی بین المللی برای فضای مجازی توسط دولت ایالات متحده

این استراتژی از ماه مه 2011 شکل گرفته است. هدف از آن افزایش قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری و امنیت شبکه های جهانی است. اهداف دیگر این استراتژی که در حال آماده شدن برای چالش های امنیتی در قرن 21 می باشند،  حمایت از آزادی های اساسی و ترویج بازار آزاد است.

 تلاش برای افزایش امنیت سایبری در ایالات متحده

در تلاش برای تقویت امنیت سایبری، مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی دو اسکناس با چاپ امنیت سایبری را تصویب کرده است. این استراتژی ها  قانون حفاظت از شبکه های سایبری و قانون پیشرفت امنیت ملی سایبری است. هدف از این قوانین، بهبود اشتراک اطلاعات حیاتی میان شرکت ها و بین شرکت ها و دولت است.

این به شرکت ها کمک می کند تا دفاع خود را بهبود بخشیده و آسیب پذیری بالقوه را بیش از آن که هکرها متوجه آنها شوند، شناسایی می کنند.

ماموریت جدید سایبری آمریکا

وزارت دفاع آمریکا(DOD) قصد دارد تا یک ماموریت سایبری جدید و پیشرفته آمریکایی را ایجاد کند. تا کنون 133 تیم با بیش از 6000 اپراتور سایبری مشغول به فعالیت می باشند.

برنامه ریزی جنگ سایبری آمریکایی

DOD، یک ساختار فرمان سایبری ایجاد کرده است. این موضوع یک بخش جدایی ناپذیر از برنامه جنگ آمریکا است. زیرا استراتژی های سایبری تهاجمی و دفاعی اینترنتی را فعال می کند.

مرکز اطلاعات یکپارچه اطلاعات جاسوسی(CTIIC)

کاخ سفید در فوریه 2015 مرکز اطلاعاتی امنیت اطلاعات سایبری (CTIIC) را راه اندازی کرد که اطلاعات امنیتی سایبری برای سیاستگذاران آمریکایی و مراکز سایبر از طریق این پایگاه هماهنگ خواهد شد.

دیپلماسی سایبری در سراسر جهان

اتحادیه اروپا

تمرکز اتحادیه اروپا بر حکمرانی و استفاده از قوانین بین المللی در فضای مجازی است. موضوعات زیر شامل حفاظت از اینترنت آزاد و باز، کاهش جرایم اینترنتی، ایجاد ظرفیت در کشورهای جهان سوم، افزایش ثبات بین المللی و حفاظت از اقتصاد دیجیتال است.

چین

اداره سایبری چین، وزارت امور خارجه و مرکز امنیت اینترنتی و گروه اطلاعات پیشرو، سازمان های کلیدی دیپلماسی سایبری در چین هستند.

واشنگتن و پکن، هنجارهای رفتار در فضای مجازی را تایید کردند و موافقت کردند که در تحقیقات سایبر همکاری کنند.

کره جنوبی

کره جنوبی درگیر فعالیت دیپلماسی سایبری است. وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی آینده، وزارت امور خارجه وآژانس امنیت ملی و بین المللی، مسئولیت مسائل مربوط به سایبر در کره جنوبی است.

هندوستان

در هند، دولت به جای بخش خصوصی رهبری آگاهی از امنیت سایبری را بر عهده دارد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات در خط مقدم قرار دارند. سایر سازمان های دولتی که از مسائل مربوط به سایبر حمایت می کنند، مرکز حفاظت زیر ساخت های اطلاعات بحرانی و وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هستند.

ثبات بین المللی سایبری

هر کشوری نقش مهمی در دستیابی به ثبات بین المللی سایبری دارد. ایالات متحده کشورها را تشویق می کند تا همکاری بین المللی و ثبات بین المللی سایبری را تسهیل کنند و ارتقا دهند.

گفتگو دو جانبه در مورد مسائل سایبری

ایالات متحده و چین ، به توافق امنیتی در خصوص سایبری رسیدند که هر دو طرف توافق کردند که در برابر جاسوسی اقتصادی مبتنی بر سایبر در برابر یکدیگر دخالت نکنند.

هند و ایالات متحده متعهد به همکاری قوی در مورد مسائل مربوط به سایبر هستند.

اتحادیه اروپا در حال گفتگوهای سایبری با آمریکا، کره جنوبی، هند، ژاپن، چین و سایر کشورها می باشد.

جهان در حال تبدیل شدن به شبکه های بیشتر و ارتباطی است و پارلمان اروپا نقش مهمی در تقویت فناوری های اینترنتی دارد.

دولت ها در سراسر جهان باید با هم همکاری کنند تا سیاست های سایبری را شکل دهند. که این امر برای حفظ منافع ملی و افزایش امنیت کاربران اینترنت و برای ادامه دیپلماسی سایبری بین کشورها ضروری است.

 

نویسنده: الهام میرزائی

منابع: https://graduate.norwich.edu/resources-mdy/infographics-mdy/the-increasing-need-for-cyber-diplomacy/

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد