هتلها گران نمی‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره افزایش نرخ اتاق هتل‌ها در ایامی که فعالیت مراکز اقامتی به رغم شیوع ویروس کرونا مجاز شده است گفت: با وجود اینکه به دلیل استفاده هتلداران از مواد گندزدا، تب سنج، چکاپ کامل کارکنان، ضدعفونی کردن اتاق‌ها و جانمایی تونل ضدعفونی حداقل ۲۰ درصد به هزینه‌ها هتل‌ها اضافه شده است اما در حال حاضر تا مهر ماه سال ۹۹ قصد افزایش نرخ نداریم. قبل از سال هم افزایش نرخ نداشتیم. فقط مهر سال ۹۸ نرخ بالا رفت. حتی همان زمان هم برخی از هتل‌ها افزایش نرخ نداشتند. چون برایشان به صرفه نبود.

وی در ادامه گفت: اکنون ضریب اشغال هتل‌ها در برخی از استان‌ها کمتر از ۱۰ درصد است و برخی از استان‌هایی که مسافر دارند این ضریب به کمتر از ۴۰ درصد می‌رسد. فقط در برخی از مناطق مانند شمال کشور و یا جزیره کیش میزان اقامت مسافران خوب بود که ضریب هتل‌های آن‌ها هم به بالای ۵۰ درصد نرسید. اکنون فعالیت هتل‌های کشور مجاز است منتها برخی از هتل‌ها خودشان نمی‌خواهند باز کنند.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ مقررات و ضوابط منعی برای فعالیت هتل‌ها وجود ندارد گفت: برای برخی از هتلداران بازگشایی مراکز اقامتی توجیه اقتصادی ندارد و معلوم نیست تا چه زمانی بسته خواهند بود. حداقل این را می‌دانیم که برخی از هتلداران در استان‌های گرمسیر تا مهر ماه باز نمی‌کنند مانند تعدادی از هتل‌های جزیره کیش که گفته‌اند فصل تابستان نیز مسافر کمی دارند و تا مهر ماه باز نمی‌شوند.

حمزه‌زاده گفت: هتل‌ها مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند حتی کارکنان به دلیل حفظ سلامت خود حتماً به این پروتکل‌ها اهمیت می‌دهند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور درباره ورود هتل‌های کپسولی به ایران نیز گفت: باید روی این موضوع کار کارشناسی انجام گیرد. برای من به شخصه این موضوع حل نشده که اولاً چه نیازی به ورود ظرفیت جدید هتلی بود و اینکه چطور به این نیاز رسیده‌اند آن‌هم در وضعیتی که هتل‌ها خالی هستند و می‌دانیم حداقل تا پایان سال این روند ادامه دارد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد