هدف‌گذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر خارجی

به گزارش فناوری فرهنگی، علی اصغر مونسان  در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی در خانه چهره‌نگار گفت: بناهای تاریخی با همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تحت نظارت میراث فرهنگی سِیر مرمّتی خوبی داشته‌اند.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: افتتاح سفره‌خانه در خانه چهره‌نگار به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی شناخته‌شده در مجاورت ارگ کریمخان زند، از نمونه‌های مشارکت مردمی در این مرمت هاست.

وی با اشاره به توسعه گردشگری با تغییر کاربری اصولی این خانه قدیمی و تاریخی در شیراز اظهار داشت: شیراز با ویژگی خوب خود، قطب گردشگری است و در این وقت شب با دیدن شمار فراوان گردشگران در مقابل ارگ کریمخان خستگی سفر را از تن ما درآورد.

مونسان با تاکید بر رونق گردشگری داخلی اعلام کرد:  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران داخلی کشور رقم قابل توجهی است که بناهای تاریخی مانند خانه چهره‌نگار را به فضایی برای کسب و کار تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: بودجه دولتی کفاف مرمت تمام بناها و خانه‌های تاریخی را نمی‌دهد و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه اثربخش بوده است؛ تا جایی که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ موافقت اصولی در دولت دوازدهم در حوزه گردشگری صادر شده است.

مونسان اضافه کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ۹۶، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داشتیم و سهم ما براساس گزارش بانک مرکزی 11.8 میلیارد دلار بوده است. این آمار در سال ۹۷ به عدد ۷.۸ میلیون نفر گردشگر ورودی رسید و سهم ما بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار می‌شود.

این مقام مسئوول، هر گردشگر خارجی که هزار و ۴۰۰ دلار درآمد داشته باشد را در اقتصاد دارای نقش موثر عنوان کرد و با بیان اینکه برخورداری از ۲ هزار پروژه گردشگری و ۵۰۰ هتل گام‌های بلندی در رونق صنعت توریسم خواهد بود، گفت: در سال ۹۶ شمار گردشگران کشور 4 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده‌ است و با سِیر در پیش گرفته‌شده به رقم 20 میلیون گردشگر ورودی نیز خواهیم رسید.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد