هدف جشنواره «اتود» کشف و پرورش استعدادهای بومی است

به گزارش فناوری فرهنگی،سیدمحمدحسین سید‌زاده؛ رییس حوزه هنری بوشهر؛ با اشاره به علاقه‌ی مردم استان بوشهر به هنر نمایش،  به خبرنگار صحنه گفت: هنر تئاتر در استان بوشهر دارای پیشینه و قدمت قابل توجهی است. گرچه اکنون به علت کمبود امکانات و ضعف زیرساخت‌ها، تئاتر آن جلوه‌ی قبلی خود را در استان ندارد اما همه‌ی تلاش ما در حوزه هنری استان این است که تئاتر را به شکل مطلوب و ارزشمند آن، به سبد خانوار مردم اضافه کنیم.

وی همچنین به برگزاری پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر کارگاهی و اتود بوشهر در حوزه هنری استان اشاره کرده و اظهار داشت:‌ جشنواره استانی تئاتر اتود، برآیند و نتیجه‌ی کارگاه‌های آموزشی و تخصصی‌ای است که هر هفته در حوزه هنری استان برگزار می‌شود. این جشنواره منتخبین و بهترین‌های این کارگاه‌ها را در پایان سال، در قالب جشنواره دوره هم جمع می‌کند تا جشنی برای هنرجویان منتخب باشد.

این مدیر فرهنگی اضافه کرد:‌ یکی از اهداف اصلی جشنواره‌ی اتود، کشف و پرورش استعدادهای بومی است که معتقدم تا این‌جای کار، این رویداد در جهت اهداف خود، گام‌های موثر برداشته است. چه بسا بسیاری از هنرمندان فعال تئاتر و تلویزیون استان بوشهر، برآمده از دل همین کارگاه‌ها و جشنواره‌ها هستند. از این روست که معتقدم قدمت و سابقه‌ی جشنواره استانی تئاتر کارگاهی و اتود بوشهر، این رویداد را به یکی از معتبرترین جشنواره‌های تئاتر استان تبدیل کرده است.

سید‌زاده ادامه داد:‌ آنچه در جشنواره‌ی تئاتر اتود رخ می‌دهد، اتفاق بسیار مبارک و پر ثمری است و سطح توقع و ایده‌آل ما، فراتر از آن است. از این رو سعی می‌شود با پیگیری و برگزاری مستمر کلاس‌های آموزشی، بنیه‌ی علمی هنرجویان و هنرمندان خود را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

وی همچین به تلاش و رایزنی‌های خود برای راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بوشهر سالن اختصاصی تئاتر وجود ندارد که اگر چنین امکانی موجود باشد، هنر تئاتر استان در سطح ملی، با احیاء جایگاه، اعتبارش را آنطور که شایسته است ارتقاء خواهد داد. مدت‌هاست که در تلاش هستیم شرایط ساخت و تاسیس خانه‌ی تئاتر را در حوزه هنری استان بوشهر، فراهم سازیم. امیدوارم با برآورده شدن قول‌هایی که از مسئولین گرفته‌ایم در آغاز سال 96 شاهد راه‌اندازی سالن تخصصی تئاتر تحت مدیریت حوزه هنری استان باشیم.

سیدزاده در پایان گفت: پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر کارگاهی و اتود از 25 تا 27 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی بوشهر برگزار می‌شود و با توجه به تلاش‌های همکارانم و نیز هنرجویان حوزه هنری، امیدوارم جشنواره‌ای موفق‌تر و پرثمرتر از قبل را شاهد باشیم.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد