هدف صندوق پژوهش و فناوری حمایت از شرکت های دانش بنیان است

به گزارش فناوری فرهنگی، دانیال سمیعی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری سیاست‌های حمایتی دولت از بخش فناوری بخصوص شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند، اظهار کرد: ماهیت این صندوق ملی است و فعالیت و برنامه‌های حمایتی آن تنها محدود به استان گیلان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی این صندوق با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آغاز می‌شود، افزود: صندوق پژوهش و فناوری بازوی معاونت علمی است که تمرکز خود را بر شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است اما به این محدود نشده و موردی به همه کسب و کارها کمک می‌کنند.

سمیعی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این صندوق سه میلیارد تومان است، گفت: از ابتدای آغاز فعالیت غیر رسمی خود در آذر ماه سال گذشته موفق شده اعتبارات دیگری نیز جذب کند.

وی با بیان اینکه اگر طرحی در این صندوق با سرمایه گذاری ۲۰ درصدی فعالیت خود را آغاز کند دولت مابقی سرمایه را تأمین کرده و در سود و زیان طرح شریک خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر حجم منابع این صندوق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال افزایش است.

سمیعی با اشاره به اینکه اولویت این صندوق توجه به مسائل ملی و استانی همانند محیط زیست، اشتغال، و کارآفرینی است، افزود: آماده لازم برای حمایت از شرکت‌هایی را داریم که به دنبال تولید ثروت از دانش هستند.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری گیلان متفاوت از سایر صندوق‌ها است تمرکز بر جمع آوری دانش افراد متخصص برای افزایش سرمایه از نظر چابکی و سرمایه گذاری انسانی متفاوت بوده و صندوقی کاملاً مجازی است.

سمیعی با اشاره به حمایت ۵۰۰ میلیون تومان از کسب و کارها در ایام کرونا از سوی این صندوق اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر هفت طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، نرم افزار و گردشگری با مجموع سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده فعالیت است.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تا پایان امسال هستیم، گفت: اولویت ما سرمایه گذاری کوچک بوده اما به دنبال جذب سرمایه‌های بزرگ هستیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد