هزار تفاهم نامه بین صنایع و شرکتهای دانش بنیان منعقد شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، سیاوش ملکی‌فر امروز در نشست خبری «گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت» که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: امسال ابزار جدیدی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف به‌همرسانی عرضه و تقاضای فناوری در پیش گرفتیم.

وی افزود: در این راستا رویدادهای فناورانه در حوزه‌های هوا فضا، مبارزه با قاچاق ارز و کالا، فرودگاهی، گاز، موادغذایی، آتش‌نشانی و … برگزار کردیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویدادها محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و نیازهای فناورانه از سوی صنایع ارائه می‌شود.

ملکی‌فرد با بیان اینکه تاکنون ۱۲ رویداد برگزار کرده‌ایم، گفت: در مجموع ۶۰۰۰ نفر در این رویدادها ثبت‌نام کردند و ۷۰ نشست ارائه نیاز فناورانه برگزار شد.

وی ادامه داد: ۶۸۰ شرکت دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان در این ۱۲ رویداد و ۲۰۰۰ نشست B۲B عرضه و تقاضا حضور یافتند.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در مجموع ۱۰۰۰ تفاهمنامه در این رویدادها منعقد شده که بر اساس برآوردهای ما ۲۰ تا ۳۰ درصد این تعداد به قرارداد قطعی منتهی خواهد شد.

ملکی‌فرد تأکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از ابزار لیزینگی به فرد متقاضی محصولات دانش‌بنیان تسهیلاتی با نرخ سه درصد به صورت ۹ ساله اعطا می‌کند.

وی گفت: همچنین از دیگر ابزارهای سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلاتی در راستای افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها با نرخ ترجیحی است.

ملکی‌فرد با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از تسهیلات صندوق، ارائه سرمایه در گردش داخلی به شرکت‌های دانش‌بنیان است که از ابتدای امسال اجرایی شده است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تسهیلاتی به میزان ۷۰ درصد فروش سال گذشته خود را از بانک‌های عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان سرمایه در گردش دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: این تسهیلات یک تا سه ساله است که شرکت‌ها از منابع بانک‌ها بهره می‌گیرند.

وی تأکید کرد: در سال جاری ۱,۸۷۹ میلیارد تومان مبلغ تسهیلات اعطایی بوده که ۱۳۸۴ میلیارد آن تسهیلات سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

ملکی‌فرد همچنین با اشاره به سرمایه در گردش فوری گفت: یکی دیگر از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها، سرمایه در گردش فوری است که شرکت‌ها می‌توانند در طول سال دو بار این خدمت را دریافت کنند؛ نرخ این تسهیلات ۱۱ درصد به صورت ۵۰ روزه است.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، این تسهیلات تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به رویداد گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت افزود: تاکنون ۷۵۰ نفر از این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین ۳۷۵ شرکت که ۲۲۸ شرکت دانش‌بنیان است برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

ملکی‌فرد بیان کرد: تاکنون ۶۵۰ نیاز فناورانه نیز از ۴۰ شرکت بزرگ زیرمجموعه نفتی احصا شده که قرار است در این رویداد ارائه شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و صنعت نفت، ۱۰ شتابدهنده حضور فعال در این رویداد خواهند داشت.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد