هشدار اسکورسیزی به وضعیت سینما در دوران کورنا

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از فیگارو، «اسکورسیزی» که سال گذشته به سبب اظهار نظر جنجالی اش درباره سینما نبودن فیلم های ابرقهرمانی حواشی فراوانی ایجاد کرد، در جدیدترین صحبت هایش در جشنواره فیلم تورنتو نیز نسبت به کم ارزش شدن و به حاشیه راندن شدن سینما در دوران کرونا هشدار داد.

او که از طریق مجازی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو صحبت می کرد عنوان کرد این که جشنواره های سینمایی به هر شکل ممکن خود را با شرایط وفق می دهند و در در حال برگزار شدن هستند، برای من بسیار هیجان انگیز است اما مناسفانه در فرهنگ عامه و رسانه ای، به حاشیه رانده شدن و کم ارزش شدن سینما در حال تبدیل شدن به امری معمول است.

او ادامه داد: میلیون ها نفر در سراسر جهان چند ماه گذشته را در خانه هایشان گذراندند و بسیاری آنها تلویزیون و فیلم ها را ار اتاق نشیمن خود تماشا می کنند. امروز ارج نهادن به وجود سینما بیش از هر زمان دیگری مهم و ضروری است و این فرم هنری همواره چیزی بیش از یک سرگرمی بوده و خواهد بود. سینما و فیلم در بهترین حالت خود منبعی از شگفتی است.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که بزرگترین رویداد سینمایی آمریکای شمالی است امسال عمدتا به صورت مجازی برگزار می شود و برخی فیلم های نیز به صورت سینما-ماشین و یا با ظرفیت محدود سالن های نمایش به روی پرده می روند.

«اسکورسیزی» یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینما به شمار می‌رود که فیلم‌هایی همچون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «کازینو»، «دار و دسته نیویورکی‌ها»، «هوگو»، «گرگ وال‌استریت»، «سکوت» و «مرد ایرلندی» را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌ است.

او ۹ بار در شاخه بهترین کارگردانی نامزد جوایز اسکار شد و در سال ۲۰۰۷ برای «رفتگان» در این شاخه به عنوان برنده انتخاب شد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد