هشدار مجدد استرالیا به گوگل و فیس بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آسین ایج، درگیری میان شرکت های فناوری آمریکا از یکسو و رگولاتوری استرالیا از سوی دیگر در هفته های اخیر اوج گرفته است. در حالی که فیس بوک و گوگل بازنشر اخبار رسانه های استرالیایی از طریق شبکه های اجتماعی خود را به نفع رسانه های مذکور و موجب افزایش بازدیدکنندگان آنها می دانند و از همین رو اعتقادی به پرداخت پول بابت این کار ندارند، خبرگزاری ها و سایت های خبری استرالیا نظر دیگری دارند و انتظار دارند گوگل و فیس بوک بابت این کار هزینه بپردازند.

نخست وزیر استرالیا در سخنرانی روز سه شنبه خود تصریح کرده انتظار دارد نتایج ملموسی از مذاکره با فیس بوک و گوگل در این زمینه به دست آید و دولت وی قصد دارد پلاتفورم های دیجیتال را مجبور به پرداخت هزینه برای بازنشر اخبار سایت های استرالیایی نماید.

به دنبال تشدید فشارها، فیس بوک تهدید کرده که جلوی بازنشر و به اشتراک گذاری اخبار تولید شده توسط رسانه های استرالیایی و کاربران این کشور را خواهد گرفت.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا افزوده که در این زمینه با مقامات قضایی این کشور نیز مذاکره کرده و همچنین در حال مذاکره با ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز هست. فیس بوک و گوگل بیم دارند در صورت ایجاد چنین رویه ای توسط استرالیا، دیگر کشورها نیز از مقامات استرالیایی تقلید کنند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد