هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش فراخوان داد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه هنر، جشنواره ملی نقش تن پوش که هفتمین دوره خود را پیش روی دارد، در سال‌های گذشته با حضور دانشجویان، هنرمندان و اساتید طراحی و مد و لباس و دیگر رشته‌های مرتبط برگزار شد و در دوره جدید نیز با رویکردی متفاوت از سال‌های گذشته آماده برگزاری است.

به گفته الهام زایجانی- دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش- جشنواره نقش تن پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی‌شرت ساده است. جهاددانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره” نقش تن پوش”، تلاش می‌کند با برجسته سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح‌های غیربومی کند.

از مهم ترین اهداف این جشنواره می‌توان به کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن پوش، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مدو لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی آنها به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری سازی و تولید طرح‌های منتخب تن پوش اشاره کرد.

این جشنواره در دو بخش اصلی (مسابقه) و برنامه‌های بخش جانبی برگزار می‌شود. محورهای اصلی آن شامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی(مظاهر و مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی، مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی(نوروز، یلدا و…)، دانشمندان، مشاهیر و اساطیر ایرانی، صنایع دستی ایران، دستاوردها و فعالیت های علمی، فناوری و صنعتی کشور… است.) همچنین بخش اصلی این جشنواره شامل یک بخش آزاد نیز هست.

محورهای بخش جانبی این جشنواره نیز شامل برگزاری کارگاه‌های همسو با محورهای بخش اصلی، نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش، بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و صنعتی است.

مهلت ارسال آثار این جشنواره ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ و اختتامیه و اهدای جوایز ۱۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

علاقه‌مندان به قوانین و جزئیات و همچنین مبلغ جوایز این جشنواره به سایت WWW.JDART.IR می‌توانند مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد