همکاری تولید کنندگان بازی های رایانه ای در جشنواره سال آینده

به گزارش فناوری فرهنگی،لقمان شاورانی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جوان افزود: در مرکز رسانه‌ای دیجیتال شبکه‌ی کشوری به نام شبکه فرهنگ وجود دارد که در بخش فضای مجازی فعالیت می‌کند. در هر استانی نیز یک سازمان مردم‌نهاد با ما در زمینه برگزاری این جشنواره همکاری کرد.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای در دنیا به عنوان ورزش‌های الکترونیک شناخته شده‌اند گفت: یک فدراسیون جهانی در این زمینه داریم. از سال گذشته فدراسیون ورزش الکترونیک در آسیا تشکیل شده و دبیرخانه دائمی آن قرار است هفته آینده در تهران افتتاح شود. مهم‌ترین هدف ما این است که پیوند مناسبی بین تولید کنندگان بازی‌های داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

دبیر جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: در دوران پساتحریم فضا برای تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای افزایش می‌یابد و با توجه به اهمیت فدراسیون ورزش الکترونیک می‌توانیم با تولید کنندگان جهانی نیز تعاملاتی داشته باشیم. هدف ما این است که در جهت پتانسیل سرمایه‌گذاری داخلی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شناساندن تولیدات داخلی به خارج تلاش کنیم. این کار دشوار است ولی با توجه به اهمیت موضوع، لازم است به صورت قانونمند در سطح بین‌المللی عمل کنیم. با 4 تولید کننده بزرگ نیز در حال مذاکره هستیم و تلاش می‌کنیم جشنواره و مسابقه‌های بین‌المللی را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای سال آینده در تهران برگزار کنیم و نمایندگی بازی‌های خارجی را نیز در ایران اخذ کنیم.

در ادامه این مراسم حمزه آزاد رییس هیات داوران نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای جوان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما دستیابی به محصولاتی است که بتوانیم به عنوان یک محصول تجاری همراه با فرهنگ خود عرضه کنیم. بازی‌های ایرانی در مرحله‌ای است که باید بازی‌سازان به آن توجه کنند. امیدواریم بتوانیم صنعت بازی رایانه‌ای را داشته باشیم. در حال حاضر بازی‌های ایرانی درصد ناچیزی از این بازار را در اختیار دارند.

وی در ادامه گفت: در حوزه موبایل بازی‌های ایرانی چند میلیون بار دانلود می‌شوند. باید کاری کنیم که استعدادهای کشور شکوفا شوند و شاهد خروج مغزها از ایران نباشیم چرا که بسیاری از متخصصان حوزه بازی به علت فراهم نشدن شرایط مناسب در کشور به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

دبیر جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جوان با اشاره به راه‌اندازی سمن ملی حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: امیدواریم که این سازمان مردم نهاد سال آینده راه‌اندازی شود و از این طریق به ارتقای ظرفیت‌ها کمک کنیم و به صورت گسترده‌تری آموزش‌های مجازی راه‌اندازی شوند. فرهنگ موجود در ایران در حوزه بازی های رایانه ای کامل نیست در حالی که بازی رایانه ای یک هنر – صنعت است. از سوی دیگر ما تلاش می‌کنیم سال آینده نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد