همکاری مجازی گروهی از کارگردانان جهان برای ساخت یک مستند کرونایی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ورایتی، سم عباس فیلمساز مصری با همکاری فیلمسازان مطرح سراسر جهان مستندی به نام «ارمیتا» را برای جشنواره‌های زمستانی، تولید کرد.

این فیلم که مجموعه‌ای از چند فیلم کوتاه است، طی دوران قرنطینه پاندمی کووید -۱۹ ضبط شده و این افراد در آن همکاری داشته‌اند: الکسیس زابه از «پروژه فلوریدا»، چیس ایروین از «بلک‌کلنزمن»، اشلی کانر از «مدلین مدلین»، سولداد رودریگز از «نیت‌های خوب»، استفانو فالیون از «سیبری»، آنتوان هبرل از «یک پسر»، بنوا دروو از «دختر ناشناخته» و سم عباس از «تولد آلیا».

عباس که در صدر این پروژه قرار دارد، گفت: من مانند خیلی افراد دیگر درباره استفاده از انواع مختلف دوربین، لنز، مکالمه داشتن با فیلمبرداران، رنگ‌آمیزان و طراحان صحنه لذت می‌برم و واقعاً با هر کسی کار می‌کنم هیجان‌زده می‌شوم! اما در نهایت فیلم باید بتواند تحت هر شرایطی ساخته بشود و در شرایط فعلی فقط می‌توان پروژه همکاری ساخت فیلم را به صورت مجازی داشت. همه‌مان دو چیز مشترک داریم: اشتیاق و کلی وقت.

هر فیلمسازی مسئول پروژه خودش بود و تدوین نهایی را برای قسمت خودش ارایه کرد. عباس کل پروژه را مدیریت کرد و گفت: هیچ تم موضوعی وجود ندارد، درباره هر چیزی که دلتان می‌خواهد فیلم بسازید، هر جور که می‌خواهید و با هر کسی که می‌خواهید کار کنید.

عباس طی دوران پاندمی همچنین پروژه «کاراواژیوهای زنگ‌زده» را فیلمبرداری کرد. این پروژه نخستین بازگشایی عمومی موزه لوور بر بازدیدکنندگان در روز ششم جولای بعد از چهار ماه بسته بودن را به تصویر می‌کشید.

این فیلم کوتاه در ماه جولای به نمایش درآمد و عباس در آن مسئولیت کارهای کارگردانی، فیلمبرداری و ضبط صدا را به عهده داشت. او در فیلم موزه را نشان می‌دهد که تقریباً خالی است و در یکی از تصاویر آن مردی بی‌حرکت کنار «مونا لیزا» لئوناردو داوینچی نشسته است.

عباس می‌خواهد فیلم «ارمیتا» را به زودی تمام کند تا فیلم بتواند در فستیوال‌های زمستانی به نمایش دربیاید.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد