هنرمندان بازار فروششان را خودشان پیدا کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید مشتاقیان در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان اردکان با بیان اینکه هنرهای دستی و صنایع‌دستی دو مقوله جدا در بخش صنعت است، تصریح کرد: هنر دستی یعنی حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید انبوه و ورود به بازار؛ چرا که وقتی بحث هنر دستی مطرح می‌شود یعنی باید به سمت هنرهایی حرکت کرد که به‌صورت فرهنگی و تمدنی از گذشته بوده و در حال احیاست.

وی با بیان این که وظیفه یک هنرمند بازاریابی نیست، افزود: به دلیل شرایط موجود، از هنرمندان درخواست می‌کنیم، خودشان بازار فروش را پیدا کنند و محصولات خود را به فروش برسانند البته بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی، بازارچه صنایع‌دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

این مسئول از تجهیز کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی به منظور درخواست تسهیلات از بانک کارآفرینی تصریح کرد: در این زمینه هنرمندان با مشکلات زیادی نظیر سرپرست خانوار نبودن، نداشتن سابقه بیمه و سایر موارد روبرو هستند.

وی از برگزاری کلاس‌های نقاشی روی شیشه، گوهر تراشی، قلم‌زنی و کار با سفال در اداره میراث فرهنگی اردکان یاد کرد و گفت: در هر کارگاه ۱۵ هنرجو جمعاً به تعداد ۶۰ نفر زیر نظر چهار مربی در حال آموزش هستند، از طرفی اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی اردکان نیز در نظر دارد که حرفه کاربافی را به‌عنوان یک برند مطرح کند.

مشتاقیان با اشاره به آموزش ۱۱۵ هنرجو در شهر اردکان و عقدا در رشته کاربافی اظهار کرد: ۲۰۰ نفر نیز در بخش صنایع‌دستی اردکان فعالیت می‌کنند که ۱۰۰ نفر در صنعت کار بافی، ۲۰ نفر سبدبافی، ۲۰ نفر کار چوب و خراطی، ۱۵ نفر گلیم‌بافی و سه نفر در چلنگری مشغول به کار هستند و بقیه این افراد نیز در رشته‌های قلم‌زنی، جارو و خورجین بافی به فعالیت اشتغال دارند.

در ادامه نیز «محمدرضا دهقان مهرجردی» معاون صنایع‌دستی استان یزد نیز با بیان اینکه فعالیت در حوزه صنایع‌دستی اشتغالزایی را به دنبال دارد اظهار کرد: اهمیت صنایع‌دستی در توسعه اشتغال خرد و مشاغل خانگی بر کسی پوشیده نیست چرا که هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کند و هم در زنده نگه‌داشتن هویت ملی، منطقه‌ای و بومی حائز اهمیت است و برای زنده کردن صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان اردکان تلاش می‌شود.

منبع: ایسنا

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد