هنرمندان صنایع دستی از فضای مجازی برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، شهاب‌الدین بیمقدار در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، اظهار کرد: فروش همواره مهم‌ترین بخش ماندگاری و توسعه هر کالا بوده و در بخش صنایع دستی نیز این امر صادق است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه علاوه بر معرفی هنرهای دستی و سنتی اقصی نقاط کشور، عرضه مستقیم و بدون واسطه آثار هنری به بازدیدکنندگان است.

 وی افزود: صنایع دستی جزو معدود تولیدات داخلی است که مواد اولیه آن نیز در داخل کشور وجود دارد و برای تولید آن به کشورهای خارجی نیاز نداریم، فعالان این حوزه می‌تواند با افزایش تولیدات و توجه به بخش، صادرات کشور را در حوزه اقتصادی توانمند سازند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به تولید اشتغال از راه صنایع دستی و کارگاه‌های تولیدی در مناطق شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: مردم باید با استفاده از ظرفیت‌های هنری خود به دنبال اشتغالزایی باشند و صنایع دستی فراموش شده منطقه خود را بازآفرینی و احیا کنند.

وی مهم‌ترین مشکلات کشور در فروش صنایع دستی را بسته بندی و برندسازی آن عنوان کرد و گفت، افزود: علل این مسئله هم عدم توجه کافی هنرمندان به هم فکری و تشکیل تعاونی‌ها در راستای فعالیت‌های جمعی است.

بیمقدار افزود: با توجه به این‌که صنعت گردشگری به عنوان یک بازار رقابتی در دنیا مطرح است و صنایع دستی نیز یکی از ظرفیت های مهم تقویت این حوزه محسوب می‌شود، هنرمندان باید از ظرفیت فضای تبلیغات مجازی برای توسعه برنامه‌های خود استفاده کرده و آثار فاخر خود را جهانی سازند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد