هکر هندی حساب های فیسبوک 15 هزار دلار جایزه گرفت / فیسبوک حفره امنیتی را وصله کرد

به گزارش فناوری فرهنگی،روز گذشته خبری منتشر کردیم که بر اساس آن یک محقق امنیتی مستقل و هکر هندی موفق شده بود تا با استفاده از یک حفره امنیتی در فیسبوک و حمله سایبری از نوع Brute Force حساب های فیسبوک را جک کند. امروز خبر رسیده است که شرکت فیسبوک ضمن پرداخت جایزه ای 15 هزار دلاری برای این محقق مستقل، این حفره امنیتی را نیز وصله کرده است.

نام این هکر هندی «آناد پراکاش» است که در ایالت بنگلور هند زندگی میکند. وی موفق شده بود تا با استفاده از حفره ای امنیتی که در مکانیزم بازیابی گذرواژه کاربران در فیسبوک وجود دارد، اقدام به هم حساب های کاربری این شبکه اجتماعی کند. جزئیات اقدام وی را میتوانید در اینجا ملاحظه کنید.

این حفره امنیتی در تاریخ 22 فوریه توسط پراکاش کشف شد و وی بلافاصله این شبکه اجتماعی را در جریان ماجرا قرار داد که منجر به آن شد که روز بعد فیسبوک این مسئله را حل و رفع کند.

همچنین کشف این حفره منجر به وصله شدن یک حفره امنیتی دیگر در این شبکه اجتماعی شد و بر همین اساس مقامات فیسبوک جایزه تعیین شده برای هکرهای مستقل برای کشف و اطلاع رسانی از این گونه مسائل امنیتی را که برابر با 15 هزار دلار است، به این هکر مستقل تقدیم کرد.

منبع: آی تابناک

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد